Uutinen

Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja

Ota yhteyttä
Katso kuva Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä.

Viime aikoina olemme nostaneet jutuissamme paljon esiin opt-in rekistereiden tärkeyttä sähköpostimarkkinoinnissa. Useita messuja Suomessa ja maailmalla kiertäneenä olemme huomanneet, etteivät suomalaiset toimijat ole vielä kovin aktiivisia sähköpostien keräämisessä messuosastoilla. Mielestämme tapahtumat, messut ja kohtaamiset ovat mitä parhaimpia keinoja oman opt-in rekisterin kartuttamiseen.

Messuilla tapaa uusia prospekteja, nykyisiä asiakkaita sekä mahdollisia yhteistyökumppaneita. Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä. Valmiin ja näyttävän ratkaisun tähän tarjoaa Messumasiina, joka korvaa perinteiset kynät, lomakkeet ja palautuslaatikot tuottaen yhteystiedot suoraan sähköisessä muodossa. Messumasiina lisäksi arpoo ja tulostaa fanfaarien kera arvontatuloksen jokaiselle vastanneelle, mikä tuo mukavasti vipinää osastolle.

Case Messumasiina: tuhansia uusia uutiskirjetilaajia

Messumasiinan asiakkaalla Rantapallo Oy:llä oli Matkamessuilla 2013 kuusi kappaletta Messumasiinoja uutiskirjetilaajien hankintaan. Rantapallo on Suomen suurin matkailuaiheinen sivusto, jolla on kuukausittain jopa yli 600 000 kävijää. Rantapallon osasto oli perimmäisessä nurkassa, mutta Messumasiinat houkuttelivat tehokkaasti messuvieraita osastolle ja toimivat varsinaisina vetonauloina."Ilman Messumasiinoita olisi osastomme ollut aika hiljainen. Nyt saimme osastollemme markkinameininkiä, asiakkaat sisään ilman sisäänheittoa ja samalla useita tuhansia uutiskirjeen tilaajia. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä! "

Jos kiinnostuit Messumasiinasta, saat lisätietoja täältä.

Uutiskirjetilaajien keräyksen voit toteuttaa B2B-kontekstissa myös manuaalisesti niin sanotulla fish bowlilla, eli käyntikortteja varten asetetulla maljalla, johon yhteydenottoa toivovat vierailijat pudottavat korttinsa. Mikäli toimit näin, muista kuitenkin laittaa oheen ilmoitus, että annettuja tietoja voidaan käyttää sähköpostimarkkinointiin. Kokemuksiemme mukaan sähköinen tilausmahdollisuus toimii kuitenkin messuilla paperisia paremmin ja poistaa jälkikäteen näpyttelyn ja tarkistelun vaivan. Messujen jälkeen voit lähettää kaikille osastolla käyneille kiitokset, ilmoittaa arvonnan voittajasta ja kannustaa jatkotoimenpiteisiin.

Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin kysyäksesi lisää uutiskirjeistä ja tilaajien keräämisestä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Black Friday ja Cyber Monday -vinkit verkkokauppiaalle

Black Fridayta vietetään jälleen 24.11.2017. Sen lisäksi Suomeen on rantautumassa Cyber Monday, joka on Black Fridayn jälkeinen maanantai eli 27.11.2017. Verkkokauppiaalle pitkä kampanjaviikonloppu tarkoittaa joko erinomaista myyntiä tai mahdollisuuksia siihen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Näin onnistut tiedottamisessa [Infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa toimittajakyselyn, joka suunnattiin Suomessa toimiville journalisteille ja bloggaajille.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää