Uutinen

Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja

Ota yhteyttä
Katso kuva Uutiskirjetilaajien keräys: älä hukkaa messukontakteja Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä.

Viime aikoina olemme nostaneet jutuissamme paljon esiin opt-in rekistereiden tärkeyttä sähköpostimarkkinoinnissa. Useita messuja Suomessa ja maailmalla kiertäneenä olemme huomanneet, etteivät suomalaiset toimijat ole vielä kovin aktiivisia sähköpostien keräämisessä messuosastoilla. Mielestämme tapahtumat, messut ja kohtaamiset ovat mitä parhaimpia keinoja oman opt-in rekisterin kartuttamiseen.

Messuilla tapaa uusia prospekteja, nykyisiä asiakkaita sekä mahdollisia yhteistyökumppaneita. Useimmilta ständeiltä jaetaan ainoastaan painettuja esitteitä, mikä tekee erottumisesta hankalaa – viestisi sekä korttisi hukkuvat helposti kilpailijoiden materiaalin tulvaan. Voit sen sijaan pyytää vierailijoita antamaan tietonsa uutiskirjettä varten, esimerkiksi tätä varten asennetulla päätteellä. Valmiin ja näyttävän ratkaisun tähän tarjoaa Messumasiina, joka korvaa perinteiset kynät, lomakkeet ja palautuslaatikot tuottaen yhteystiedot suoraan sähköisessä muodossa. Messumasiina lisäksi arpoo ja tulostaa fanfaarien kera arvontatuloksen jokaiselle vastanneelle, mikä tuo mukavasti vipinää osastolle.

Case Messumasiina: tuhansia uusia uutiskirjetilaajia

Messumasiinan asiakkaalla Rantapallo Oy:llä oli Matkamessuilla 2013 kuusi kappaletta Messumasiinoja uutiskirjetilaajien hankintaan. Rantapallo on Suomen suurin matkailuaiheinen sivusto, jolla on kuukausittain jopa yli 600 000 kävijää. Rantapallon osasto oli perimmäisessä nurkassa, mutta Messumasiinat houkuttelivat tehokkaasti messuvieraita osastolle ja toimivat varsinaisina vetonauloina."Ilman Messumasiinoita olisi osastomme ollut aika hiljainen. Nyt saimme osastollemme markkinameininkiä, asiakkaat sisään ilman sisäänheittoa ja samalla useita tuhansia uutiskirjeen tilaajia. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä! "

Jos kiinnostuit Messumasiinasta, saat lisätietoja täältä.

Uutiskirjetilaajien keräyksen voit toteuttaa B2B-kontekstissa myös manuaalisesti niin sanotulla fish bowlilla, eli käyntikortteja varten asetetulla maljalla, johon yhteydenottoa toivovat vierailijat pudottavat korttinsa. Mikäli toimit näin, muista kuitenkin laittaa oheen ilmoitus, että annettuja tietoja voidaan käyttää sähköpostimarkkinointiin. Kokemuksiemme mukaan sähköinen tilausmahdollisuus toimii kuitenkin messuilla paperisia paremmin ja poistaa jälkikäteen näpyttelyn ja tarkistelun vaivan. Messujen jälkeen voit lähettää kaikille osastolla käyneille kiitokset, ilmoittaa arvonnan voittajasta ja kannustaa jatkotoimenpiteisiin.

Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin kysyäksesi lisää uutiskirjeistä ja tilaajien keräämisestä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

5 syytä miksi sinunkin pitäisi seurata sosiaalista mediaa

Sosiaalinen media ei ole enää pitkään ollut pelkästään kissavideoiden ja viime viikonlopun juhlakuvien jakamisen kanava. Tutkimusten mukaan jopa 71 % verkkokauppojen asiakkaista kokevat, että sosiaalisella medialla on ollut vaikutusta heidän ostokäyttäytymiseensä.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää