Uutinen

Tehokas tiedottaminen: näin onnistut lehdistötiedotteen lähettämisessä [infograafi]

Ota yhteyttä
Tehokas tiedottaminen: näin onnistut lehdistötiedotteen lähettämisessä [infograafi] Toimittajat tekevät jatkuvasti valintoja siitä, mitkä tiedotteet ovat lukemisen arvoisia ja mistä tiedotteista saa tarpeeksi materiaalia hyvää juttua varten.

Mitä asioita omassa lehdistötiedotteessa tulisi huomioida, jotta se ei päätyisi saman tien roskapostiin vaan herättäisi toimittajien huomion? Millä tavalla tiedote tulisi toimittaa perille? Entä mihin asioihin tiedotteen sisällössä kannattaisi panostaa?

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa kansainvälisen toimittajakyselyn, johon vastasi yhteensä 618 media-alan ammattilaista Suomesta, Ruotsista, Ranskasta, Saksasta, Hongkongista sekä Yhdistyneistä arabiemiirikunnista. Suomessa kyselyyn saatiin vastauksia 326:lta toimittajalta.

Koostimme tuloksista tiiviin tehokkaan tiedottamisen oppaan ja nostimme tärkeimmät pääpointit infograafiksi. 

Opas: Näin tiedotat tehokkaasti

Lataa 23-sivuinen oppaamme tehokkaan tiedottamisen käytännöistä. Opi esimerkiksi:

  • Miten toimittajia kannattaa lähestyä
  • Mitkä ovat parhaat kanavat tiedottamiseen
  • Miten koostat hyvän tiedotteen
  • Kannattaako aktiivinen tiedottaminen

Lataa opas

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää

6 tapaa kertoa asiakkaillesi, että välität

Markkinoinnin automaation avulla voit luoda ja lähettää asiakkaillesi relevanttia sisältöä juuri oikeaan aikaan perustuen heidän ostokäyttäytymiseensä tai asiakashistoriaansa. Listasimme kuusi tapaa hyödyntää markkinoinnin automaatiota asiakasviestinnässä.

Lue lisää

Mikä on hyvä CTR?

Kuulemme lähes päivittäin asiakkailtamme ja prospekteilta kysymyksiä siitä, mitä onnistunut uutiskirjeviestintä oikeastaan tarkoittaa. Mikä on hyvä avaus- tai klikkausprosentti?

Lue lisää