Uutinen

Sähköpostimarkkinoijan Checklist

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoijan Checklist Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä kirjeiden konkreettiset hyödyt verkkosivuston tai verkkokaupan puolella.

Digitaalisen markkinoinnin kentällä puhutaan yhä enemmän kehittyneistä sähköpostimarkkinoinnin keinoista, kuten trigger-perusteisesta viestinnästä, pitkälle viedystä viestinnän yksilötason kohdennuksesta sekä markkinoinnin automaatioista. Uudet teknologiat avaavat markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mielenkiintoisen pelikentän ja lähes rajattomat mahdollisuudet kehittää markkinointiviestintää eteenpäin.

Päivittäisessä työssämme olemme kuitenkin huomanneet, että yllättävän monella markkinoinnin automaatioita harkitsevalla yrityksellä on vielä tekemistä uutiskirjeviestinnän perusasioissa. On hyvä muistaa, että sähköpostimarkkinointi vaatii muiden markkinointikanavien tapaan pitkäjänteistä työtä, suunnitelmallisuutta ja aikaa. Jotta viestinnän kehittyneemmät tehokeinot voidaan rakentaa kestävälle pohjalle, tulee perustyön olla hyvin tehty.

Sähköpostimarkkinoijan Checklist (ovatko nämä asiat kunnossa?)

  • Helppokäyttöinen ja nopea työkalu uutiskirjeviestintään
    Econsultancyn vastikään julkaiseman tutkimuksen mukaan nopea ja käyttäjäystävällinen uutiskirjeviestinnän työkalu korreloi paremman ROI:n sähköpostimarkkinoinnille. Tulos selittyy sillä, että nopeita työkaluja hyödyntävät markkinoijat pystyvät käyttämään aikansa niihin asioihin, joilla on merkitystä. Tekniikan ja kirjepohjien kanssa tappelemisen sijaan aikaa käytetään suhteessa enemmän segmentointiin, suunnitteluun sekä tulosten mittaamiseen ja testaukseen.
  • Testatut ja mobiiliystävälliset pohjat
    Onko käytetyn uutiskirjepohjan toimivuus testattu yleisimmillä sähköpostiohjelmilla sekä mobiililaitteilla? Palveleeko uutiskirjeen tekninen toteutus myös mobiililaitteella sähköpostinsa lukevien tarpeita?
  • Sisältö
    Perustuuko uutiskirjeiden sisältö pelkkään toistoon, vai kehitetäänkö sisältöä jatkuvasti eteenpäin? Tarjoaako uutiskirje vastaanottajaa kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä?
  • Uutiskirjeen tilaajat
    Kerätäänkö uutiskirjeelle aktiivisesti uusia opt-in-tilaajia esimerkiksi verkkosivustolle upotetun tilauslomakkeen, tapahtumien, sosiaalisen median tai CRM-integraation avulla? Onko uutiskirjeen tilaajakanta muutoin ajan tasalla ja ylläpidetäänkö sitä aktiivisesti?
  • Kohdennus
    Onko uutiskirjeiden sisältö kohdennettu vastaanottajille? Segmentoidaanko vastaanottajia erilaisiin tilaajaprofiileihin? Hyödynnetäänkö tilaajaprofiileja paremman kohdennuksen välineenä?
  • Mittaaminen työkalussa ja sen ulkopuolella
    Seurataanko uutiskirjeviestinnän onnistumista aktiivisesti raporttien avulla? Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä kirjeiden konkreettiset hyödyt verkkosivuston tai verkkokaupan puolella.
  • Jatkumo 
    Onko digitaalisen viestinnän jatkumoa mietitty myös uutiskirjeiden ulkopuolelle? Hyvä uutiskirje ei yksinään riitä, vaan myös verkkopalvelun on oltava hiottu kokonaisuus. Uutiskirjeiden tukena hyödynnetään usein landing-sivustoja, joita optimoidaan ja testataan aktiivisesti. Digimarkkinoinnin jatkumon ja kokonaisuuden hallintaa helpottavat yhtenäiset ja toisiinsa saumattomasti integroituvat työkalut, joiden avulla eri digiviestinnän osat linkittyvät yhteen.

Otathan yhteyttä Koodiviidakon asiantuntijoihin, jos kiinnostuit kehittämään yllämainittuja asioita. Postiviidakko-uutiskirjetyökalulla ja muilla Viidakko Marketing Cloud-tuoteperheen työkaluilla on tuhansia tyytyväisiä käyttäjiä, jotka hyödyntävät tuotteitamme päivittäin markkinoinnin ja viestinnän työtehtävissään.

Postiviidakko on moderni ja skaalautuva työkalu ammattimaiseen sähköpostiviestintään, jonka avulla toteutat sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeet tyylillä sekä tehokkaasti. Postiviidakko integroituu luonnostaan myös ViidakkoCEM-työkaluun, jolla voit toteuttaa ketterästi pidemmälle vietyjä markkinoinnin automaatioita.

Ota meihin yhteyttä – jutellaan tarkemmin digiviestinnän tarpeistanne!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Black Friday ja Cyber Monday -vinkit verkkokauppiaalle

Black Fridayta vietetään jälleen 24.11.2017. Sen lisäksi Suomeen on rantautumassa Cyber Monday, joka on Black Fridayn jälkeinen maanantai eli 27.11.2017. Verkkokauppiaalle pitkä kampanjaviikonloppu tarkoittaa joko erinomaista myyntiä tai mahdollisuuksia siihen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Näin onnistut tiedottamisessa [Infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa toimittajakyselyn, joka suunnattiin Suomessa toimiville journalisteille ja bloggaajille.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää