Uutinen

Muistuta hylätystä ostoskorista – tee lisää kauppaa

Ota yhteyttä
Muistuta hylätystä ostoskorista – tee lisää kauppaa Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää muistutuksen linkkeihin, jotta ostajan on mahdollisimman helppo klikata takaisin ostoksen äärelle. Linkitä siis näkyvästi ja loogisesti – muista että myös kirjeen kuvista kannattaa tehdä linkkejä.

Hylättyyn ostoskoriin voi olla useita eri syitä. Oli syy mikä tahansa, potentiaalista ostajaa kannattaa muistuttaa kesken jääneestä ostoskorista. Houkuttelevan muistutusviestin avulla voidaan parhaimmillaan kotiuttaa merkittävä määrä kauppoja, jotka olisivat muuten jääneet toteutumatta.

Useimmiten muistutus on graafinen uutiskirje, joka lähetetään potentiaalisen ostajan sähköpostiin pian hylätyn ostoskoritapahtuman jälkeen. Kokosimme vinkkejä toimivaan ostoskorin muistuttajaan.

Millainen on hyvä ostoskorin muistuttaja?

1. Oikeaan aikaan

Hyvä ostoskorin muistuttaja tulee tarpeeksi pian hylätyn ostoskorin jälkeen. Maailmalla julkaistujen tutkimusten mukaan muistutuskirjeen konversio voi olla jopa useita prosentteja parempi riippuen siitä, lähteekö muistutus tunnin vai vasta vuorokauden sisään hylätystä korista. Muistutusten ajastuksessa kannattaa toki tutkia tarkoin myös omaa kohderyhmää ja heidän lukumieltymyksiään: minä päivinä ja vuorokauden aikoina vastaanottajat todennäköisimmin avaavat sähköpostinsa?

2. Otsikointi

Osuva ja houkutteleva otsikointi on ratkaiseva tekijä muistutusviestin onnistumisessa. Oikean otsikoinnin löytämiseksi kannattaa hyödyntää A/B-testausta, joka on ominaisuutena kehittyneimmissä sähköpostimarkkinointityökaluissa. A/B-testauksen avulla muistutuskirjeelle voidaan antaa vaihtoehtoiset otsikot, jotka viestin lähetysjärjestelmä testaa otokseen kohderyhmästä. Paremmin toimiva vaihtoehto tulee tämän jälkeen automaattisesti voimaan lopuille vastaanottajille.

3. Visuaalinen näyttävyys

Muistutuskirjeen näyttävyyden tärkeyttä ei voi korostaa liiaksi. Näyttävyydellä voidaan tarkoittaa toisaalta puhtaasti kirjeen visuaalista ilmettä, toisaalta sen yleistä toimivuutta. Tässä on hyvä huomioida myös eri päätelaitteilla kirjettä lukevat, jotta viesti näyttää hyvältä ja toimii oikein myös mobiililaitteilla. Nykyään uutiskirjeet toteutetaan enenevissä määrin responsiivisina, jolloin kirje skaalautuu automaattisesti optimaaliseen näkymään päätelaitteesta riippumatta. Visuaalisuuden suhteen huomio on hyvä kiinnittää kirjeen väreihin, hyvälaatuisiin kuviin sekä suunnitella tarkoin kirjeen Call-to-Action -napit.

4. Sisältö

Muistutuksen sisältö on olennainen asia määrittämään, kuinka moni palaa muistutuskirjeestä verkkokauppaasi. Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää muistutuksen linkkeihin, jotta ostajan on mahdollisimman helppo klikata takaisin ostoksen äärelle. Linkitä siis näkyvästi ja loogisesti – muista että myös kirjeen kuvista kannattaa tehdä linkkejä.

Saatat olla kiinnostunut myös seuraavista artikkeleistamme:

Ota yhteyttä sähköisen kaupankäynnin asiantuntijoihimme, jos haluat kuulla lisää ViidakkoStore-verkkokauppa-alustastamme. ViidakkoStore integroituu luonnostaan Postiviidakko-uutiskirjetyökaluun, jolla on kätevä toteuttaa ostoskorin muistutusviestejä, verkkokaupan sähköistä markkinointia tai kanta-asiakasohjelmia. Kysy meiltä lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

5 syytä miksi sinunkin pitäisi seurata sosiaalista mediaa

Sosiaalinen media ei ole enää pitkään ollut pelkästään kissavideoiden ja viime viikonlopun juhlakuvien jakamisen kanava. Tutkimusten mukaan jopa 71 % verkkokauppojen asiakkaista kokevat, että sosiaalisella medialla on ollut vaikutusta heidän ostokäyttäytymiseensä.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää