Uutinen

Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon

Harvassa suomalaisessa verkkokaupassa eteesi pompsahtaa Live-Chat -ikkuna, jonka kautta voisit esittää suoria kysymyksiä verkkokaupan henkilökunnalle. Chat vaikuttaa olevan tällä hetkellä mahdollisuus ja kanava, jota kauppiaat eivät ole vielä löytäneet – kokemamme ja kuulemamme mukaan Live-Chat on nimittäin erittäin tehokas ja kätevä keino tehdä lisämyyntiä sekä hakea tehoja toimintaan. Verkkokaupan selailijalle chat-ikkuna on suora yhteyskanava verkkokaupan asiakaspalveluun – sen kautta voi tulla kysytyksi moni kysymys, joka muuten jäisi kysymättä.

Viidakkostore-asiakkaamme Laatukaluste on saanut hyviä kokemuksia Live-Chatin käytöstä:

"Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon. Kokemuksemme chatistä kääntyvät näin ollen plussan puolelle. Chat ei myöskään sido henkilökuntaa, vaan päinvastoin tuo tehoja toimintaan. Chattia voidaan pitää auki silloin, kun henkilökuntaa on paikalla.", kertoo Hannu-Pekka Havisto Laatukalusteelta.

Live-Chatin perustamiseen tarvitset Chat-palvelun toimittajan. Vaihtoehtoja on useita – muun muassa kotimainen LiveZhat sekä ulkomaiset Olark ja Kayako.

Kiinnostuitko? Viidakon sähköisen kaupankäynnin asiantuntijat ovat palveluksessasi – useat asiakkaamme hyödyntävät Live-Chattiä ViidakkoStore- verkkokauppa-alustallaan

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

5 syytä miksi sinunkin pitäisi seurata sosiaalista mediaa

Sosiaalinen media ei ole enää pitkään ollut pelkästään kissavideoiden ja viime viikonlopun juhlakuvien jakamisen kanava. Tutkimusten mukaan jopa 71 % verkkokauppojen asiakkaista kokevat, että sosiaalisella medialla on ollut vaikutusta heidän ostokäyttäytymiseensä.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää