Uutinen

Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa.

Sanotaan, että asiakkaiden osallistaminen esimerkiksi myyntitilanteissa kannattaa. Sama tuntuu pätevän myös uutiskirjelukijoihin, kuten seuraava casemme ilmentää.

Lippupiste päätti toteuttaa uutiskirjeensä vastaanottajille lukijakyselyn, jolla selvitettiin lukijoiden mielipiteitä uudistuneesta event.-lehdestä. Verrattuna aiemmin samalle kohderyhmälle lähetettyihin uutiskirjeisiin, kyselylinkin sisältänyt uutiskirje sai aikaan kymmenkertaisen klikkausprosentin. Kysely lähetettiin tilaajille Postiviidakolla.

Nykyään ihmiset saavat sähköpostilaatikkoonsa valtavan määrän mainosposteja useilta eri tahoilta ja yrityksiltä. Kyselyn toteuttaja voi erottua tästä sähköpostimassasta positiivisesti, sillä usein kirjeen lukijat tahtovat osallistua ja vaikuttaa. Suositeltavaa on, että vastaajille annetaan jokin kannustin, esimerkiksi pieni vastaajien kesken arvottava palkinto. Yksinkertaisimmillaan tämä palkinto voi toki olla myös lupaus paremmasta palvelusta ja sisällöstä. Pienikin palkinto voi toimia riittävänä kannustimena osallistumiselle ja madaltaa vastaajan kynnystä, näin ollen ei kannata tuijottaa pelkkää palkinnon euromäärää. Tärkeintä on, että vastaaja kokee voivansa vaikuttaa ja saa myös jotain vastineeksi vaivannäöstään.

Kyselyn toteuttaminen uutiskirjeen yhteyteen onnistuu kätevästi yhdistämällä kampanjasivu-tyylinen toteutus uutiskirjeen kylkeen. Kyselysivu voidaan toteuttaa uutiskirjeen ilmeellä näppärästi ja nopeasti, näin ollen myöskään yrityksen olemassa olevan verkkopalvelun ei tarvitse estää tai hidastaa sen toteutusta.

"Kyselysivun toteutus uutiskirjeemme yhteyteen onnistui todella nopeasti ja jouhevasti Viidakon työkaluilla. On hienoa, että uutiskirjetyökalun käyttöä voi laajentaa näin kätevällä tavalla, ilman ylimääräisiä välikäsiä", kertoo Lippupisteen markkinointisuunnittelija Hanna Huhtanen.

Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa. Näin esimerkiksi uutiskirjeen vastaajien tiedot voidaan siirtää automaattisesti kyselylomakkeelle, eikä vastaajan tarvitse käyttää aikaa taustatietojensa täyttämiseen. Lyhyellä ja helposti täytettävällä lomakkeella saadaan lomakkeelle yleensä myös parempi loppuun saakka täyttäneiden osuus, kun vastaaja ei "väsy matkalla". Lippupisteen tapauksessa itse kyselylomake oli vain yhden sivun mittainen, ja kyselysivulle klikanneista yli 90 % täytti lomakkeen loppuun asti. 

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla on helppo toteuttaa erilaisia sähköisen viestinnän kokonaisuuksia: esimerkiksi graafinen uutiskirje ja siihen liitetty tehty kysely-, kampanja- tai muu landing sivu. Marketing Cloud- tuoteperheen työkalut toimivat saumattomasti yhteen ja skaalautuvat asiakkaan tarpeiden ja meilikuvituksen mukaan. Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin ja kysy lisää sähköisen markkinoinnin toteutuksista.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Black Friday ja Cyber Monday -vinkit verkkokauppiaalle

Black Fridayta vietetään jälleen 24.11.2017. Sen lisäksi Suomeen on rantautumassa Cyber Monday, joka on Black Fridayn jälkeinen maanantai eli 27.11.2017. Verkkokauppiaalle pitkä kampanjaviikonloppu tarkoittaa joko erinomaista myyntiä tai mahdollisuuksia siihen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Näin onnistut tiedottamisessa [Infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa toimittajakyselyn, joka suunnattiin Suomessa toimiville journalisteille ja bloggaajille.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää