Uutinen

Case: Call-to-action -nappi kymmenkertaisti markkinointikirjeen klikkausprosentin

Ota yhteyttä
Case: Call-to-action -nappi kymmenkertaisti markkinointikirjeen klikkausprosentin Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti" Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti"

Case-yrityksemme toteutti sähköpostimarkkinointiaan kahdella erillisellä kirjeellä, jotka erosivat toisistaan hiuksenhienosti. Tämä pieneltä tuntuva ero vaikutti kuitenkin ratkaisevasti kirjeen klikkausprosenttiin. Kahdessa kirjeessä oli muutoin samat sisällöt ja ulkoasu: ainoana erona oli selkeä Call-to-action -nappi, jonka ansiosta toista kirjettä klikattiin kymmenkertaisesti.

Mikä on Call-to-action -nappi?
Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti".

Ilman Call-to-action -nappia toteutetun kirjeen klikkausprosentti oli hieman alle 2 %, kun taas painikkeen sisältänyt viesti sai huiman vastaanoton lähes 20 % klikkausosuudella kaikista vastaanottajista.

Case ilmentää loistavasti myös erästä sähköpostimarkkinoinnin suurimmista eduista – mitattavuutta. Sähköpostimarkkinointi mahdollistaa tarkalla mitattavuudellaan sen, mihin moni muu markkinointikanava ei pysty. Viestinnän onnistumista voidaan seurata sen perusteella, miten lukijat reagoivat ja toisaalta myös kehittää sitä eteenpäin. Kirjeitä voidaan testata, ja katsoa mikä puree omiin kohderyhmiin.

Sähköpostimarkkinoinnin työkalussamme Postiviidakossa on markkinoiden kattavimmat raportointiominaisuudet, joiden avulla pystyt analysoimaan tarkasti oman lukijakuntasi ja viestintäsi tehon, sekä välittämään liidit suoraan myynnin ja markkinoinnin tueksi. Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, miten sähköpostimarkkinointi voisi toimia teidän eduksenne.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tehokas tiedottaminen: näin onnistut lehdistötiedotteen lähettämisessä [infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa kansainvälisen toimittajakyselyn, johon vastasi yhteensä 618 media-alan ammattilaista kuudesta eri maasta.

Lue lisää

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää

6 tapaa kertoa asiakkaillesi, että välität

Markkinoinnin automaation avulla voit luoda ja lähettää asiakkaillesi relevanttia sisältöä juuri oikeaan aikaan perustuen heidän ostokäyttäytymiseensä tai asiakashistoriaansa. Listasimme kuusi tapaa hyödyntää markkinoinnin automaatiota asiakasviestinnässä.

Lue lisää

Mikä on hyvä CTR?

Kuulemme lähes päivittäin asiakkailtamme ja prospekteilta kysymyksiä siitä, mitä onnistunut uutiskirjeviestintä oikeastaan tarkoittaa. Mikä on hyvä avaus- tai klikkausprosentti?

Lue lisää