Tiedote

Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen

Ota yhteyttä
Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen Tuo tiedottamisella keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Selkeä ja ajankohtainen lehdistötiedote sekä ammattimainen jakelukanava mahdollistavat hyvien mediakontaktien syntymisen jo yrityksen toiminnan alkuvaiheessa. Kokosimme neljän kohdan listan niistä tekijöistä, jotka mahdollistavat tiedotteen hyvän läpimenon mediassa. 

1) Toimittajat lukevat tiedotteen otsikon perusteella

Myös pienen organisaation kannattaa tiedottaa. Toimittajat arvostavat sähköpostiin tulleen tiedotteen mielenkiintoista otsikkoa enemmän kuin lähettäjän tunnettuutta tai asemaa. Panosta siis otsikkoon, tiivistä olennainen asia ja herätä lukijan mielenkiinto.

2) Kirjoita tärkein sanomasi jo ensimmäiseen kappaleeseen

Tiedottamisessa viestin napakkuus on tärkeää. Mieti kriittisesti, sanotko tärkeimmät asiat jo tiedotteen ensimmäisessä kappaleessa. Varaa muut kappaleet syventävään tietoon. Pidä lukijan mielenkiintoa yllä, mutta vältä ylipitkiä kertomuksia. Hyvä tiedote on maksimissaan A4-arkin pituinen. Muista myös, että entistä suurempi osa myös toimittajista lukee tiedotteen älypuhelimella, karsi siis pitkiä kappaleita ja käytä väliotsikointia lukemisen keventämiseksi.

3) Miten yrityksesi toiminta nivoutuu ajankohtaisiin aiheisiin?

Ilmaise selvästi, miksi tiedotteesi on mielenkiintoinen. Esimerkkitiedote julkaistiin aikana, jolloin verkkokaupoista käytiin keskustelua mediassa. Ole ajantasainen ja tarjoa oma näkökulmasi pinnalla olevaan asiaan. Kohdista viestisi toimialastasi kiinnostuneille toimittajille. Näin parannat mahdollisuuksiasi medianäkyvyyteen.

4) Houkuttele lukija odottamaan seuraavaa tiedotetta

Esimerkkitiedote oli verkkokaupan ensimmäinen tiedote. Jatkuvuuden kannalta parasta on kuitenkin säännöllinen tiedottaminen. Tiedottaminen on myös tunnettuuden kasvattamista toimittajien keskuudessa. Tuo keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Koodiviidakko ja Encode Solutions yhdistivät voimansa – luvassa uniikkeja mobiiliteknologian ratkaisuja

Koodiviidakko on ostanut mobiiliyritys Encode Solutionsin liiketoiminnan. Yhdistymisen myötä Koodiviidakko laajentaa vahvaa teknologia- ja tuotekehitysosaamistaan mobiilipalveluihin.

Lue lisää

Koodiviidakolta uusi tuotekokonaisuus pörssiyhtiöiden viestintään

Koodiviidakko julkaisee uuden sijoittajaviestinnän tuotekokonaisuuden suomalaisille pörssiyhtiöille. Kokonaisuus on laajuudessaan ainutlaatuinen, sillä sen avulla yritykset voivat hoitaa pörssi- ja lehdistötiedottamisen, verkkomedian ja sosiaalisen median seurannan sekä uutishuoneen ja verkkovuosikertomuksen toteuttamisen yhden toimijan kautta.

Lue lisää

Koodiviidakko kasvaa ja laajentaa toimintaansa Euroopassa

Koodiviidakko kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna 43 prosenttia. Yhtiö on laajentanut tuotevalikoimansa kattamaan koko markkinointiviestinnän ketjun ja käynnistänyt onnistuneesti pilvipalveluidensa myynnin ulkomailla.

Lue lisää

ViidakkoMonitor – tehotyökalu journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan

Koodiviidakko julkaisee alkuvuodesta 2016 uuden päivitetyn monitoripalvelun journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan. ViidakkoMonitoriksi nimetty palvelu yhdistää mediaseurannan ja -analyysin yhteen helppokäyttöiseen työkaluun.

Lue lisää

Koodiviidakko Oy yksi Suomen nopeimmin kasvavista teknologiayrityksistä jo kuudetta vuotta peräkkäin

Deloitten Technology Fast 50 -ohjelma on listannut Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset jo yhdentoista vuoden ajan. Koodiviidakko on ollut mukana listalla vuodesta 2009 alkaen.

Lue lisää