Tiedote

Viestinnän 5 ROI-mittaria

Ota yhteyttä
Viestinnän 5 ROI-mittaria Sisältö ratkaisee, ei suurin budjetti.

Viestintää ja PR:ää ei aina pidetä toimintoina, joiden tehtävä on tuottaa suoraan mitattavaa kassavirtaa. Toisaalta erilaisiin kampanjoihin ja viestintään käytetään huomattaviakin rahasummia. Listasimme viisi kysymystä, joita voit käyttää suuntaviivoina siitä, onko viestintäsi toteutunut suunnitelmien mukaisesti ja kannattavasti.

1. Onko viestintäsi tarpeeksi monipuolista?

Viestintä on monimuotoinen kokonaisuus, jossa näkyvyys suhteessa kilpailijoihin ratkaisee. Kyse ei ole ainoastaan oman brändin mainostamisesta, vaan myös siitä, kuinka kilpailijasi näkyvät toimintakentälläsi. Kenen mainoskampanjat ovat näkyvimpiä? Mikä yritys saa palstatilaa lehdistössä? Tavoitteletko televisio-, radio- tai internetnäkyvyyttä? Oletko onnistunut siinä paremmin kuin kilpailijasi? Sisältö ratkaisee, ei suurin budjetti.

2. Olethan verkostoitunut PR-vaikuttajien ja lehdistön kanssa?

Suhteet mediaan ovat olennaisen tärkeitä uutisoinnissa. Kohdista tiedottaminen sinulle olennaisiin medioihin ja toimittajiin, oli kyse sitten maantieteellisestä tai liiketoiminnallisesta toiminta-alueestasi. Tiedottaminen on tehokas tapa luoda näkyvyyttä toimittajien keskuudessa. Aktiivinen ja laadukas tiedottaminen palkitaan, vaikka artikkelisi eivät aina päätyisikään julkisuuteen. Toimittajat arvostavat aktiivisuutta.

3. Rakentavatko kampanjat ja tiedotteet tarinaa yrityksestäsi?

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, myös viestinnässä. Tarjoa asiakkaillesi uutta odotettavaa, tarjoa vinkkejä ja laadukasta sisältöä. Luo tarvittaessa keskustelua ja ole aktiivisesti mukana toimialasi tapahtumissa.

4. Kohdistuuko viestintäsi juuri oikeille henkilöille?

Massaviestintä on digitaalisella ajalla tarpeetonta, sillä tarjolla on monenlaisia työkaluja, joiden avulla voit selvittää, ketkä ovat kohderyhmääsi, miten he viestivät ja mistä he ovat kiinnostuneita. Kun oikeat asiakas- ja sidosryhmät ovat löytyneet, seuraavana vuorossa on hiljaisten signaalien tunnistaminen. Viestinnässä on hyödyksi olla proaktiivinen ja ennakoida.

5. Mitä asiakkaasi puhuvat sinusta?

Asikkaasi suosittelu on paras keino saada uusi asiakas vakuuttuneeksi palvelusi paremmuudesta. Mitä asiakkaasi puhuvat sinusta? Asiakaskyselyt ovat hyvä tapa kerätä tietoa asiakkaiden kokemasta palvelusta. Toisaalta myös sosiaalisessa mediassa on keskusteluja, joissa rakennetaan kuvaa yrityksestäsi. Tunnethan myös nämä keskustelut?

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Koodiviidakko ja Encode Solutions yhdistivät voimansa – luvassa uniikkeja mobiiliteknologian ratkaisuja

Koodiviidakko on ostanut mobiiliyritys Encode Solutionsin liiketoiminnan. Yhdistymisen myötä Koodiviidakko laajentaa vahvaa teknologia- ja tuotekehitysosaamistaan mobiilipalveluihin.

Lue lisää

Koodiviidakolta uusi tuotekokonaisuus pörssiyhtiöiden viestintään

Koodiviidakko julkaisee uuden sijoittajaviestinnän tuotekokonaisuuden suomalaisille pörssiyhtiöille. Kokonaisuus on laajuudessaan ainutlaatuinen, sillä sen avulla yritykset voivat hoitaa pörssi- ja lehdistötiedottamisen, verkkomedian ja sosiaalisen median seurannan sekä uutishuoneen ja verkkovuosikertomuksen toteuttamisen yhden toimijan kautta.

Lue lisää

Koodiviidakko kasvaa ja laajentaa toimintaansa Euroopassa

Koodiviidakko kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna 43 prosenttia. Yhtiö on laajentanut tuotevalikoimansa kattamaan koko markkinointiviestinnän ketjun ja käynnistänyt onnistuneesti pilvipalveluidensa myynnin ulkomailla.

Lue lisää

ViidakkoMonitor – tehotyökalu journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan

Koodiviidakko julkaisee alkuvuodesta 2016 uuden päivitetyn monitoripalvelun journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan. ViidakkoMonitoriksi nimetty palvelu yhdistää mediaseurannan ja -analyysin yhteen helppokäyttöiseen työkaluun.

Lue lisää

Koodiviidakko Oy yksi Suomen nopeimmin kasvavista teknologiayrityksistä jo kuudetta vuotta peräkkäin

Deloitten Technology Fast 50 -ohjelma on listannut Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset jo yhdentoista vuoden ajan. Koodiviidakko on ollut mukana listalla vuodesta 2009 alkaen.

Lue lisää