Suomen suurin viestintäalan pilvipalveluyhtiö on syntynyt

Suomen suurin viestintäalan pilvipalveluyhtiö on syntynyt Viestinnän työkalujen lisäksi tarjoamme asiakkaillemme nyt myös markkinoinnin työkaluja.

Asiakkaamme saavat jatkossa entistä monipuolisempia viestintä- ja markkinointityökaluja samalta toimijalta, kun PR Cloudin taustalla olevat JSP Media Oy sekä Newsengine Oy fuusioituvat virallisesti ohjelmistoyritys Koodiviidakko Oy:n kanssa 1. marraskuuta 2014. Jatkossa palvelut ovat osa Koodiviidakon PR Cloud -viestintätyökaluja, joihin kuuluvat sekä tiedotejakelupalvelu että mediaseurannan työkalut Webnewsmonitor ja SoMeMonitor.

Fuusio näkyy asiakkaillemme pelkästään positiivisena muutoksena. Palveluita pystytään kehittämään entistä tehokkaammin kun tuotekehitys tulee talon sisältä. Fuusion ansiosta pystymme jatkossa tarjoamaan asiakkaillemme entistä monipuolisemmin sekä viestinnän että markkinoinnin työkaluja, jotka toimivat saumattomasti yhteen.

Olen iloinen että JSP Media Oy:n ja News Engine Oy:n liittyessä Koodiviidakkoon voimme yhdistyä lehdistötiedotejakelun ja mediaseurannan palveluillamme ePressi.comilla, Webnewsmonitorilla ja SoMeMonitorilla yhdeksi selkeäksi viestinnän pilvipalveluiden kokonaisuudeksi, PR Cloudiksi. Koodiviidakko on toteuttanut PR Cloudin teknologian alusta lähtien ja jatkossa kehitys on entistä tehokkaampaa, kun tuotekehityksemme toimii täysin talon sisällä. Uutena yhtiönä muodostamme ainutlaatuisen ja kattavan tuotevalikoiman, sillä voimme tarjota asiakkaillemme kaikki digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin palvelut saman katon alta. Koko markkinointiviestinnän tuotepalettimme toimii hienosti yhteen ja tekee viestinnän ja markkinoinnin toteuttamisesta entistä helpompaa.

Riina Vasala

johtaja, PR Cloud

Koodiviidakon tavoitteena on kehittää ja tarjota parhaat mahdolliset työkalut markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille alati muuttuvassa digitaalisessa maailmassa. Otamme nyt reippaan harppauksen eteenpäin, kun oululaiset viestinnän ammattilaistyökaluja tarjoavat News Engine ja ePressi.com yhdistyvät osaksi Koodiviidakkoa. Fuusion myötä syntyy kansainväliselläkin mittapuulla merkittävä pilvipalvelukokonaisuus, jossa Marketing Cloud ja PR Cloud vastaavat viestinnän ja markkinoinnin murrokseen. Toivotan uudet Viidakkolaiset tervetulleeksi ja odotan ilolla että pääsen työskentelemään myös uusien asiakkaidemme kanssa.

Samuli Tursas

toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Yhtiöiden liiketoiminta perustuu lähes 20-vuotiseen historiaan ja osaamiseen Internet-pohjaisten tiedotuspalveluiden tuottamisessa. Fuusioituneet yhtiöt ovat aloittaneet vuonna 2004 ja 2005 sekä 2009. Yhteisen toiminnan ja kehitystyön ansiosta yhtiöiden ohjelmistoteknologia on pitkälti yhteneväinen. Fuusioituvan yhtiön liikevaihto on tänä vuonna yli kahdeksan miljoonaa euroa. Yhtiön tulos on vahvasti positiivinen ja yhtiö on velaton. Liikevaihto kasvaa tällä hetkellä 35 prosentin vuosivauhtia. Työntekijöitä on 114. Kotimaassa asiakkaita on noin 2000. Yhtiön omistaa sen viisi perustajaa, jotka vastaavat yhtiön liikkeenjohtamisesta. Yhtiön toimitusjohtajana ja Marketing Cloud -palveluiden johtajana toimii Samuli Tursas, 34, ja PR Cloudin johtajana KTM Riina Vasala, 31.