Miten startup-yritys hyötyy tiedottamisesta? Case Kaira Clothing

Miten startup-yritys hyötyy tiedottamisesta? Case Kaira Clothing ePressi.comin tiedotteen avulla saimme todella hyvin palstatilaa eri medioissa, mukaanlukien paikallislehdet, yleismediat ja jopa radiokanavat

Kaira Clothing on vuoden 2014 lopulla perustettu muotialan startup-yritys, jonka taustalla on kolme lapsuudenystävää. Sivutoimeksi perustettu yritys käynnistettiin omilla varoilla, ja sen markkinointitoimenpiteet ovat olleet vaatimattomia, lähinnä sosiaalisen median kautta toteutettuja ratkaisuja. Nuoret yrittäjät etsivätkin kustannustehokasta tapaa saada toiminnalleen näkyvyyttä.

Omalaatuisuus ja kansainvälisyys viestinnän kärjeksi

Aloitteleva yritys päätti kokeilla viestimistä ePressi.com-tiedotejakelupalvelun kautta. Lehdistötiedotteensa teemoiksi kaverukset valitsivat pohjoisista juurista kumpuavan omalaatuisuuden sekä kansainvälisyyden. Uuden vaatemalliston lanseeraamista ei nostettu tiedotteessa päärooliin vaan huomio haluttiin kiinnittää siihen, kuinka pieni katuvaatebrändi aikoo valloittaa kansainväliset markkinat omalla ainutlaatuisella tyylillään. Pureva otsikko ja tarinan lailla etenevä teksti herättivät jopa odotettua paremmin lehdistön huomion.

Näkyviä tuloksia tiedottamalla

”ePressi.comin tiedotteen avulla saimme todella hyvin palstatilaa eri medioissa, mukaan lukien paikallislehdet, yleismediat ja jopa radiokanavat”, kertoo uniikkeja, rajatun tuotantomäärän katuvaatteita valmistavan Kaira Clothingin toimitusjohtaja Jussi Holck. ”Sijoitus maksoi itsensä takaisin todella nopeasti ja verkkokauppamme kysyntä ja kävijämäärät ovat jopa viisinkertaistuneet saamamme julkisuuden myötä. Uudelle yritykselle erottuminen ei ole muotialalla helppoa.”

Onnistuneen tiedottamisen ja siitä seuranneen medianäkyvyyden ansiosta Kaira Clothingin koko varasto myytiin loppuun kolmessa päivässä. Yrityksen verkkokaupassa tehtiin yhden päivän aikana tilauksia enemmän kuin edellisenä kuukautena yhteensä, ja samalla yrityksen tulos kasvoi yhden kuukauden aikana lähes 600 prosentilla edelliskuukauteen verrattuna.

Tiedottamisen monikanavaisuus

Sosiaalinen media pysyi vahvasti kuvioissa Kaira Clothingin koko tiedotusprosessin ajan. Jo julkaistuja artikkeleita jaettiin ahkerasti eri kanavissa, mikä toi vuorostaan yritykselle lisää näkyvyyttä. Nykyään eri viestimet nivoutuvatkin yhteen niin, että printtimediaa ei voi enää erottaa sosiaalisen median maailmasta, vaan ne toimivat yhteen ja tieto kulkee molempiin suuntiin.

Ensimmäisen tiedotteemme otimme testimielessä, mutta ymmärrämme nyt mediatiedottamisen merkityksen kustannustehokkaana kanavana sekä viestinnän jatkumon, mikä on brändin säilymisen kannalta elintärkeää. Tulemme siis jatkossakin hyödyntämään ePressin kohdennettua jakelua, sillä myös tuloksien mittaaminen on sitä kautta helpompaa kuin mainosten kohdalla”, Holck jatkaa.

Kiinnostuitko tiedotejakelupalvelu ePressi.comista?

Ota meihin yhteyttä