Tiedote

Mediaseuranta strategisena työkaluna: viestintä ja tiedotus

Ota yhteyttä
Mediaseuranta strategisena työkaluna: viestintä ja tiedotus Organisaatiolle on olennaista seurata millainen näkyvyys sillä on journalistisessa ja sosiaalisessa mediassa.

Mediaseuranta - ei pelkkä mittari vaan strateginen työkalu

Mediaseurannan avulla organisaatiot pystyvät kartoittamaan oman toimintansa kannalta olennaista tietoa. Usein suurin yksittäinen syy ottaa mediaseurantatyökalut käyttöön, on hahmottaa niiden avulla organisaation näkyvyyttä eri medioissa. Mediaseuranta nähdään osana viestinnän ja tiedotuksen työkaluja, jolloin sen tarkoitus kaventuu kuitenkin helposti pelkäksi mittariksi, jonka avulla mitataan kapeaa, vaikkakin äärimmäisen merkityksellistä osa-aluetta organisaation toiminnassa.

Menestyksellisen toiminnan kannalta mediaseuranta tulisikin hahmottaa strategisena työkaluna ja osana organisaation kokonaisvaltaista toimintaa. Mediaseuranta auttaa organisaatiota ja sen eri sektoreita saavuttamaan ylimmän johdon asettamat strategiset tavoitteet. 

Viestintä ja tiedotus

Mediaseurantaa käytetään usein yhtenä viestinnän ja tiedotuksen työkaluna. Mediaseurannan avulla organisaatio pystyy hallinnoimaan omaa mainettaan. Organisaatiolle on olennaista seurata millainen näkyvyys sillä on journalistisessa ja sosiaalisessa mediassa. Miten ja millaiseen tyyliin toimijasta kirjoitetaan? Kun oma näkyvyys ja julkisuuden sävy on hahmotettu, voidaan aloittaa työ mediakuvan parantamiseksi. Omaa mediakuvaa lähdetään muokkaamaan viestinnällä ja tiedottamisella.

Mediaseurannan avulla tiedetään, miten omat tiedotteet menevät tai eivät mene läpi eri medioissa. Organisaatio saa näin tiedon viestinnän panos-tuotos -suhteesta. Ilman tätä tietoa viestintään voidaan kuluttaa paljon rahaa, mutta tulos jää helposti laihaksi jos panostukset on kohdistettu väärin. Kun tietää oman media-arvon, pystyy siihen myös vaikuttamaan helpommin. Mediaseuranta voi paljastaa, etteivät tiedotteet mene läpi mediassa tai ne menevät läpi väärissä medioissa. Tällöin tulee tehdä muutoksia viestinnän  toteuttamisessa. Jos tiedotteet menevät läpi odotetusti, tulee puolestaan seurata miten tiedotteet vaikuttavat toimijan mediakuvaan pidemmällä aikavälillä.

Strategiaterveisin,

Lauri Sainio
Key Account Manager044 572 1427

Tarjoamme kokonaisvaltaista ratkaisua mediaseurannan ja tiedottamisen toteuttamiseen. Olemme asiakkaidemme apuna myös käytännön toteutuksessa.

Ota yhteyttä 

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Koodiviidakko ja Encode Solutions yhdistivät voimansa – luvassa uniikkeja mobiiliteknologian ratkaisuja

Koodiviidakko on ostanut mobiiliyritys Encode Solutionsin liiketoiminnan. Yhdistymisen myötä Koodiviidakko laajentaa vahvaa teknologia- ja tuotekehitysosaamistaan mobiilipalveluihin.

Lue lisää

Koodiviidakolta uusi tuotekokonaisuus pörssiyhtiöiden viestintään

Koodiviidakko julkaisee uuden sijoittajaviestinnän tuotekokonaisuuden suomalaisille pörssiyhtiöille. Kokonaisuus on laajuudessaan ainutlaatuinen, sillä sen avulla yritykset voivat hoitaa pörssi- ja lehdistötiedottamisen, verkkomedian ja sosiaalisen median seurannan sekä uutishuoneen ja verkkovuosikertomuksen toteuttamisen yhden toimijan kautta.

Lue lisää

Koodiviidakko kasvaa ja laajentaa toimintaansa Euroopassa

Koodiviidakko kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna 43 prosenttia. Yhtiö on laajentanut tuotevalikoimansa kattamaan koko markkinointiviestinnän ketjun ja käynnistänyt onnistuneesti pilvipalveluidensa myynnin ulkomailla.

Lue lisää

ViidakkoMonitor – tehotyökalu journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan

Koodiviidakko julkaisee alkuvuodesta 2016 uuden päivitetyn monitoripalvelun journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan. ViidakkoMonitoriksi nimetty palvelu yhdistää mediaseurannan ja -analyysin yhteen helppokäyttöiseen työkaluun.

Lue lisää

Koodiviidakko Oy yksi Suomen nopeimmin kasvavista teknologiayrityksistä jo kuudetta vuotta peräkkäin

Deloitten Technology Fast 50 -ohjelma on listannut Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset jo yhdentoista vuoden ajan. Koodiviidakko on ollut mukana listalla vuodesta 2009 alkaen.

Lue lisää