Tiedote

Koodiviidakosta Suomen suurin markkinointi- ja viestintäalan pilvipalveluyhtiö

Ota yhteyttä
Koodiviidakosta Suomen suurin markkinointi- ja viestintäalan pilvipalveluyhtiö Fuusion myötä Koodiviidakon Marketing Cloud -palvelun rinnalle lanseerataan viestintäalan kattavin pilvipalvelu PR Cloud.

Kymmenvuotias oululainen markkinointi- ja viestintäalan pilvipalveluyhtiö Koodiviidakko Oy on noussut Suomen suurimmaksi yritykseksi alallaan, kun Koodiviidakko Oy ja mediaseurantayritys News Engine Oy sekä tiedotuspalvelua tarjoava JSP Media Oy sulautuvat yhteen 1. marraskuuta 2014. Fuusion myötä Koodiviidakon Marketing Cloud -palvelun rinnalle lanseerataan viestintäalan kattavin pilvipalvelu PR Cloud.

"Fuusion myötä voimme tarjota yhä paremmat työkalut viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille. Tiedotus ja markkinointi ovat digitaalisella aikakaudella yhä enemmän liittymässä toisiinsa sekä strategisesti että toiminnallisesti. Tämä muutos asettaa korkeat vaatimukset teknologialle, ja nyt voimme vastata tähän haasteeseen"
Samuli Tursas, Toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Koodiviidakko Oy:n tuotteita ovat sähköpostimarkkinoinnin työkalut Postiviidakko, julkaisujärjestelmä Sivuviidakko, verkkokauppa-alusta ViidakkoStore sekä markkinoinnin automaation työkalu ViidakkoCEM. News Engine Oy:n tuotteita ovat mediaseurantapalvelu Webnewsmonitor sekä sosiaalisen median seurantapalvelu SoMeMonitor. JSP Media Oy:n tuote on Suomen johtava tiedotejakelupalvelu ePressi.com.

Yhtiöiden liiketoiminta perustuu lähes 20-vuotiseen historiaan ja osaamiseen Internet-pohjaisten tiedotuspalveluiden tuottamisessa. Fuusioituneet yhtiöt ovat aloittaneet vuonna 2004 ja 2005 sekä 2009. Yhteisen toiminnan ja kehitystyön ansiosta yhtiöiden ohjelmistoteknologia on pitkälti yhteneväinen.

Fuusioituvan yhtiön liikevaihto on tänä vuonna yli kahdeksan miljoonaa euroa. Yhtiön tulos on vahvasti positiivinen ja yhtiö on velaton. Liikevaihto kasvaa tällä hetkellä 35 prosentin vuosivauhtia. Työntekijöitä on 114. Kotimaassa asiakkaita on noin 2000. Yhtiön omistaa sen viisi perustajaa, jotka vastaavat yhtiön liikkeenjohtamisesta. Yhtiön toimitusjohtajana ja Marketing Cloud -palveluiden johtajana toimii Samuli Tursas, 34, ja PR Cloudin johtajana KTM Riina Vasala, 31.

Yhtiö on käynnistänyt palveluidensa vientitoiminnan viime vuonna avaamalla toimistot tytäryhtiöiden toimesta Dubaihin ja tänä vuonna Berliiniin sekä Pariisiin. Myös Moskovassa toimii viime vuonna perustettu tytäryhtiö. Uusin vientiyhtiö aloittaa joulukuussa Hong Kongissa. Ulkomailla yhtiö toimii Liana-brändin alla.

Yhtiön tuotekehitys ja pääkonttori on Oulussa.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen

Selkeä ja ajankohtainen lehdistötiedote sekä ammattimainen jakelukanava mahdollistavat hyvien mediakontaktien syntymisen jo yrityksen toiminnan alkuvaiheessa. Kokosimme neljän kohdan listan niistä tekijöistä, jotka mahdollistavat tiedotteen hyvän läpimenon mediassa.

Lue lisää

Viestinnän 5 ROI-mittaria

Viestinnän tuottavuuden mittaamiseen kiinnitetään vaihtelevasti huomiota eri organisaatioissa. Päällimmäinen syy mittaamisen vähäisyyteen on viestinnän arvioimisen vaikeus numerotasolla. Listasimme viisi kysymystä, joita voit käyttää suuntaviivoina siitä, onko viestintäsi toteutunut suunnitelmien mukaisesti ja kannattavasti.

Lue lisää

Mikä on somessa in vuonna 2015?

Mobiililaitteiden ja some-kanavien lisääntymisen ja kehityksen myötä asiakkaat arvostavat entistä enemmän liikkuvaa kuvaa. Lue 8 kohdan listamme siitä, millainen video puree asiakkaisiin.

Lue lisää

Mediaseuranta strategisena työkaluna: viestintä ja tiedotus

Mediaseurantaa käytetään usein yhtenä viestinnän ja tiedotuksen työkaluna. Mediaseurannan avulla organisaatio pystyy hallinnoimaan omaa mainettaan seuraamalla millainen näkyvyys sillä on journalistisessa ja sosiaalisessa mediassa. Kun oma näkyvyys ja julkisuuden sävy on hahmotettu, voidaan aloittaa työ mediakuvan parantamiseksi. Omaa mediakuvaa lähdetään muokkaamaan viestinnällä ja tiedottamisella.

Lue lisää

ePressi.com kotimaan suurimmaksi tiedotejakelukanavaksi

Tiedotejakelupalvelu ePressi.comin kautta välitetään lähes puolet Suomessa julkaistuista lehdistötiedotteista, ilmenee tuoreesta selvityksestä, jossa mitattiin tiedotteiden verkkonäkyvyyttä. Mediaviikon suorittaman tutkimuksen mukaan tiedotejakelupalvelu ePressi.com on tällä hetkellä tiedotemäärissä mitattuna Suomen suurin lehdistötiedotteiden jakelukanava.

Lue lisää