Kirjoitus

Unelmia ja viestintähommia

Ota yhteyttä
Unelmia ja viestintähommia Omaa viestinnän unelmaa on hyvä lähteä tavoittelemaan esimerkiksi start-stop-keep -menetelmän avulla. Omaa viestinnän unelmaa on hyvä lähteä tavoittelemaan esimerkiksi start-stop-keep -menetelmän avulla.

Aina määräajoin on hyvä pysähtyä tarkastelemaan omaa viestintää ja miettiä, voisiko jotain tehdä toisin. Hyvä lähtökohta mietinnälle on haaveilu ja unelmointi. Jos kaikki olisi niin kuin haluaisimme, minkälainen toimija olisimme ja miten hoitaisimme erilaiset viestintätilanteet? Unelmointi ja haaveilu auttavat hahmottamaan tavoitetilan eli vision, jota kohti on tarkoitus edetä suunnittelmallisen työn avulla.

Kun unelmatilanne on saatu hahmotettua, voidaan lähteä tarkastelemaan olemassa olevia toimintatapoja ja -malleja ja sitä, miten niitä tulisi kehittää matkalla kohti unelmaa. Hyvä työkalu käytettäväksi tähän tarkasteluun on Start-Stop-Keep -menetelmä. Menetelmä auttaa hahmottamaan helposti, mitkä omassa toiminnassa ovat säilytettävän arvoisia toimintatapoja, mistä tulisi luopua ja mihin tuli panostaa aikaisempaa enemmän.

Lyhykäisyydessään menetelmä koostuu kolmesta eri vaiheesta:

  • Start -vaihe on tulevaisuuteen suuntautuvaa tarkastelua. Mitä meidän pitäisi alkaa tehdä, jotta pääsisimme lähemmäs hahmotettua unelmatilannetta? Miten varmistamme, että viestimme saavuttavat kattavasti ja nopeasti oikeat vastaanottajat? Miten saamme viestimme leviämään mahdollisimman tehokkaasti eri kanavia pitkin? Miten pysymme parhaiten ajan tasalla ajankohtaisista asioista ja pystymme hyödyntämään keräämäämme tietoa viestinnässämme?
  • Stop -vaihe keskittyy vahvasti käytössä olevien tapojen tarkasteluun. Miten tällä hetkellä toteutamme viestintäämme? Olennaista on keskittyä hahmottamaan, mitkä toimintatavat eivät edistä tavoitetilan saavuttamista. Käytetäänkö työaikaa parhaalla mahdollisella tavalla? Minkä asioiden tekemistä voitaisiin tehostaa, jotta työaikaa kohdentuisi enemmän viestinnän toteutukseen, seurantaan ja suunnitteluun?
  • Myös viimeinen vaihe, Keep, keskittyy nykytilanteen tarkasteluun. Tässä vaiheessa tarkoitus on hahmottaa ne toimintatavat ja toimintamallit, jotka edistävät asetetun vision saavuttamista. Tarkoitus ei kuitenkaan ole myllertää ja muuttaa kaikkea, vaan löytää ne parhaimmat tavat tehdä viestintää.

On myös hyvä käydä läpi eri työkaluja, jotka tukisivat oman vision saavuttamista. Monesti viestintäpalveluiden ja -työkalujen avulla pystytään optimoimaan omaa työajan käyttöä. Lisäksi ne toimivat tukena matkalla, joka tähtää kohti alussa hahmotettua unelmatilannetta.

Miten me voimme tukea ja auttaa teitä matkalla kohti unelmaa? Tutustu palveluihimme ja ole meihin yhteydessä. Jutellaan asiasta lisää.

 /media/henkilokuvat/pr-cloud/lauri-sainio2.jpg

Lauri Sainio

Key Account Manager

Lauri (@lsainio) työskentelee Koodiviidakolla PR Cloudin mediaseuranta- ja tiedotejakelupalveluiden myynnin ja koulutuksen parissa. Laurin missiona on tukea ja kannustaa PR Cloudin asiakkaita viestintäunelmien tavoittelussa. 

Lauri Sainio

Key Account Manager

Lauri (@lsainio) työskentelee Koodiviidakolla PR Cloudin mediaseuranta- ja tiedotejakelupalveluiden myynnin ja koulutuksen parissa. Laurin missiona on tukea ja kannustaa PR Cloudin asiakkaita viestintäunelmien tavoittelussa. 

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää