Kirjoitus

Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras

Ota yhteyttä
Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras Mediaseuranta on ennen kaikkea strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten. Mediaseuranta on ennen kaikkea strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten.

Mediaseuranta strategisena työkaluna -juttusarjassa on käsitelty aikaisemmin mediaseurantaa viestinnässä ja tiedottamisessa sekä asiakaspalvelussa ja tuotekehityksessä.

Kolmannessa osassa käsittelemme mediaseurantaa asiantuntijatyössä ja ylimmän johdon työkaluna.

Asiantuntijatyö

Yksi tärkeä edellytys menestyksekkäälle asiantuntijatyölle ja edunvalvonnalle on ajankohtaisuus. Asiantuntijan tulee olla koko ajan kartalla oman vastuualueensa keskusteluista ja uusista tuulista. Ilman tätä tietoa oma asiantuntijuus heikkenee ajan saatossa. Myöskään edunvalvonta ei onnistu ilman, että tietää mistä puhutaan ja missä. Mediaseurannan avulla asiantuntijat ja edunvalvojat pysyvät ajantasalla uudesta tiedosta. Mediaseurannan kautta saadaan parhaillaan tietoa vasta pinnan alla kuplivista aiheista ja pystytään valmistautumaan reagointiin sekä vaikuttamistyöhön jo ennen kuin kyseinen asia nousee valtamediassa pinnalle. Jos tämä ei ole proaktiivisuutta ja vaikuttavaa toimintaan, niin mikä sitten on?

Mediaseuranta ylimmän johdon työkaluna

Organisaation ylin johto on vastuussa strategisesta suunnittelusta ja päätöksenteosta. Ilman ajantasaisinta tietoa johdon on vaikea, ellei jopa mahdotonta toimia. Mediaseuranta tukee strategista suunnittelua ja toimintaa, sillä päätökset perustuvat ajankohtaisuuteen.

Ylimmän johdon vastuulla on tarjota kaikille organisaation osastoille ajankohtaista tietoa. Tämä onnistuu kätevästi mediatiedon osalta jos käytössäsi on skaalautuva ja räätälöitävä mediaseurantatyökalu. Tällöin on mahdollista jakaa kohdistettua tietoa oikeille henkilöille juuri oikeaan aikaan.

Yhteenvetona voikin sanoa, että mediaseuranta on olennaisimmalta osaltaan strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten. Tarjoamme teille työkalut, joiden avulla pystytte tehostamaan omien strategisten tavoitteidenne saavuttamista. Tuotteemme journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan ovat Suomessa kehitettyjä Avainlippu-tuotteita. Ne tuovat teille olennaisimman tiedon helposti ja vaivattomasti.

Strategiaterveisin

Lauri Sainio

avainasiakkuuspäällikkö, mediaseurannan asiantuntija

Kiinnostuitko mediaseurannan työkaluistamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää