Kirjoitus

Markkinointiviestinnän viikko keräsi alan ammattilaiset yhteen

Ota yhteyttä
Katso kuva Markkinointiviestinnän viikko keräsi alan ammattilaiset yhteen Voit tilata digiaiheisten kabinettiesitystemme materiaaleja omaan sähköpostiisi myös jälkikäteen.

Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset kokoontuivat 22.-23.9.2015 Helsingin Wanhaan Satamaan keskustelemaan alan uusista tuulista ja tekniikan tuomista mahdollisuuksista. Kaksipäiväinen tapahtuma keräsi paikalle yhteensä 2602 strategisen ja operatiivisen markkinointiviestinnän asiantuntijaa. 

Koodiviidakon osastolla sekä digimarkkinoinnin ja -viestinnän aiheita käsitelleessä esityskabinetissamme kävi kova kuhina: kabinettiesityksiämme kuunteli 493 messuvierasta, osastollamme juotiin 1208 kuppia kahvia ja messuvieraamme söivät yhteensä 4,3 kg banaanikarkkia. Suurkiitos kohtaamisista ja mielenkiintoisista keskusteluista kaikille osastollamme vierailleille!

Kabinettikuhinaa ja hullu kyläkauppias

Näytteilleasettajien tapaamisen ohella messukävijät osallistuivat isoissa seminaarisaleissa järjestettyihin puheenvuoroihin ja paneelikeskusteluihin. Yksi tapahtuman suosituimmista puheenvuoroista oli Koodiviidakon Pia Hakolan ja Jounin Kaupan Sampo Kaulasen puheenvuoro "Kuinka hullu kyläkauppias tekee somessa bisnestä? Case Jounin Kauppa".

Voit tutustua Some-keskusteluihin sekä tapahtuman aikana jaettuihin yleisö- ja puhujakommentteihin myös jälkikäteen Twitterin #mvv2015-hashtagilla.

Kyläkauppiaan avoin olemus ja rennot letkautukset tekivät vaikutuksen messuyleisöön. Esitystä kommentoitiin somessa muun muassa näillä sanoilla:

"Kehotan muitakin uskomaan unelmiin."
Sampo Kaulanen
Hullu kyläkauppias ja someilmiö, Jounin Kauppa


Kabinettiesityksemme olivat tänäkin vuonna supersuosittuja, eivätkä kaikki halukkaat mahtuneet mukaan 35 henkilöä vetävään tilaan. Voit tilata esityksiämme myös jälkikäteen ottamalla meihin yhteyttä ja kertomalla, mistä esityksistä olet kiinnostunut. Näet kabinettiohjelmamme alta:

Tiistai 22.9

klo 9.45 Miten erotut sähköpostimarkkinoijana? Käytännön esimerkkejä ja tulokset, Turo Siipo, Account Director, Koodiviidakko Oy
klo 10.30 Yrityskulttuurin muutos ja tiedottaminen konservatiivisilla toimialoilla, Ville Husa, Account Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 11.15 Asiakaskokemuksen johtaminen markkinoinnin automaation avulla, Juho Mattila, Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 12.15 Sisältömarkkinointitutkimus – mitä yrityksissä osataan, mitä tulisi kehittää?, Mari Maunu, Marketing Coordinator, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 13.00 Ostolistat vastatuulessa: kuinka hyödyntää kohderyhmiä sähköpostimarkkinoinnissa?, Riikka-Maria Lemminki, Johtava konsultti, JM Tieto Oy & Juho Mattila, Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 13.45 Kuinka luot asiantuntijuutta tiedottamalla?, Joonatan Jääskeläinen, Sales Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy

Keskiviikko 23.9

klo 9.00 Näin onnistut kriisiviestinnässä, Lauri Sainio, Key Account Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 9.45 Miksi viedä vuosikertomus verkkoon? Case-esimerkkejä ja trendit 2015, Jussi Kuparinen, Key Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 10.30 Tiedottaminen startup-yrityksissä, Sakari Kitunen, Account Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 11.15 Mitä, kenelle, milloin ja miten? Näin hyödynnät asiakastietoa digimarkkinoinnissa, Lari Suomalainen, Sales Director, Koodiviidakko Oy
klo 12.15 Yritysviestintä somessa – tiedottajien kokemuksia ja vinkkejä, Riina Vasala, Director, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 13.00 Kuinka hyödynnät videota sisältömarkkinoinnissa?, Kaisa Mikkola, Asiakkuusjohtaja, Alma360 & Jussi Kuparinen, Key Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 14.30 Markkinoinnin automaatio käytännössä, Juho Antikainen, Sales Manager, Koodiviidakko Oy

Ota meihin yhteyttä ja kerro, mistä esityksistä olet kiinnostunut. Saat esitysten materiaalit sähköpostiisi!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Kuuntele ja osallistu, somettaja!

Mikä on somen 50-50 -malli ja miksi Viestintä-Piritta suosittelee sitä organisaatioiden some-viestinnän pohjaksi? Entä millä keinoilla organisaatiot voivat muuttaa omaa somen käyttöään vuorovaikutteisemmaksi? Lue lisää blogistamme.

Lue lisää

Unelmia ja viestintähommia

Jos kaikki olisi kuten unelmatilanteessa, millainen toimija olisimme ja miten hoitaisimme erilaiset viestintätilanteet. PR Cloudin Key Account Manager Lauri Sainio kirjoittaa blogissamme viestinnän unelmista ja niiden saavuttamisesta.

Lue lisää

Liiketoimintahyötyjen mittaaminen sosiaalisessa mediassa

Miksi sosiaalisen median vaikuttavuutta on tärkeä mitata? Entä mistä somen mittaamisessa voi lähteä liikkeelle? Aiheesta vieraskynäilee PR Cloudin blogiin Jesse Ketonen Dingle Oy:sta.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

11 pientä uudenvuodenlupausta viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiselle

Vaikka uudenvuodenlupaukset ovat monesti hyödyllisiä, ne tuppaavat jäämään tekemättä. Kannattaakin lähteä liikkeelle pienistä muutoksista suurien mullistusten sijaan.

Lue lisää