PR-Cloud - Blogi

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Jotta tärkeimmille työtehtäville saa raivattua tarpeeksi työaikaa, kannattaa omaa työskentelyä tarkastella kriittisesti ja selvittää, mihin työaikaa oikeasti kuluu.

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia. Lue lisää 15.08.2017

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan. Lue lisää 20.07.2017

Analytiikka mediaseurannassa

Onnistuneen mediaseurannan kautta organisaatiot voivat luottaa siihen, että heillä on aina tuoreimmat tiedot käytössään.

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää. Lue lisää 10.01.2017

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Semanttisessa seurannassa ei enää etsitä osumia pelkästään avainsanoja hyödyntämällä, vaan seurannat toteutetaan hakemalla uutisointia halutuista aihealueista.

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa. Lue lisää 10.11.2016

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Koodiviidakon tietoiskut digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista keräsivät sankoin joukoin yleisöä Markkinoinnin viikolla.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä. Lue lisää 06.10.2016

Mediakannan ylläpito – esittelyssä tiimi ePressin takana

Tiimin päivittäinen työskentely pitää huolen siitä, että mediatietokantamme on aina ajan tasalla.

Hyvä ja kattava mediatietokanta on tiedotejakelupalvelun tärkein ominaisuus, sillä se varmistaa, että tiedotteet menevät juuri oikeille henkilöille ja julkaisuille. Koodiviidakolla on oma mediakannan rakentamiselle, päivittämiselle ja ylläpitämiselle omistautunut tiimi, jonka päivittäinen työskentely pitää huolen siitä, että mediatietokantamme on aina ajan tasalla. Lue lisää 15.09.2016

Ostettu vs. ansaittu media – näin saat näkyvyyttä viestinnälle maksetulla mainonnalla

Digimainonnasta on hyötyä myös hakukoneoptimoinnin kannalta. Hakukoneet suosivat sosiaalisessa mediassa seurattuja, tykättyjä ja jaettuja sisältöjä.

Kaikki markkinointia ja viestintää tuottavat tietävät jo laadukkaan sisällön ja oman aktiivisuuden merkityksen, ja moni on jo huomannut sen myös tuovan kävijöitä, lukijoita ja somejakoja – kuin itsestään. Huomiosta maksaminen on tuntunut paikoitellen jopa kirosanalta – eikös hyvän sisällön tulisi riittää? Mutta riittääkö se todella? Lue lisää 13.09.2016

Nähdään Markkinoinnin viikolla

Asiantuntijamme pitävät molempina messupäivinä lyhyitä tietoiskuja digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän uusimmista tuulista.

Koodiviidakko osallistuu jo kuudetta kertaa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatulle Markkinoinnin viikolle. Nimen- ja paikanmuutoksen kokenut tapahtuma järjestetään tänä vuonna Pasilan Messukeskuksessa. Tustustu tietoiskulavamme mielenkiintoisiin asiantuntijapuheenvuoroihin. Lue lisää 05.09.2016

Tehdäkö itse vai ulkoistaa? – tarkastelussa viestintäpalveluiden ostaminen

Vielä vuosituhannen alussa moni viestinnän työntekijä oli käytännössä ensisijaisesti ammattimainen ostaja, joka koordinoi suurta ulkoisten kumppanien armeijaa.

Vuosikymmenten varrella viestinnän ja markkinoinnin työntekijöiden arki on muuttunut paljon, ja toimenkuvan eri osa-alueita on vaihdellen ulkoistettu ja tehty sisäisesti. Vuonna 2016 alamme ammattitaidon olennainen osa on ymmärtää, mikä kannattaa tehdä itse ja mikä ulkoistaa, jotta niin budjetti, arjen toimivuus kuin laatukin ovat balanssissa. Usein paras ratkaisu on jonkinlainen välimuoto. Lue lisää 16.08.2016 2

Kuinka saan tiedotteeni läpi mediassa?

Muista, että se, mikä on sinun mielestäsi mielenkiintoista, ei välttämättä ole sitä valtaosalle kohderyhmästä. Laadi tiedote ensisijaisesti lukijan lähtökohdista.

Lehtien ja muiden medioiden toimitukset, freelance-toimittajat ja bloggaajat saavat päivittäin satoja tiedotteita ja voi olla kovan työn takana erottua tästä massasta edukseen. Kokosimme 9 vinkkiä, miten voit parantaa mediatiedotteidesi läpimenon mahdollisuutta. Lue lisää 11.08.2016 2