Kirjoitus

Mikä on somessa in vuonna 2015?

Ota yhteyttä
Mikä on somessa in vuonna 2015? Some ja videot sopivat hyvin yhteen. Youtube ei ole ainoa kanava videoiden jakamiseen, vaan Facebook haastaa 1 miljardilla päivittäisellä katselijallaan.

Tuleva vuosi muuttaa yritysten sosiaalisen median viestintää jälleen dynaamisempaan suuntaan. Mobiililaitteiden ja some-kanavien lisääntymisen ja kehityksen myötä asiakkaat arvostavat entistä enemmän liikkuvaa kuvaa. Lue 8 kohdan listamme siitä, millainen video puree asiakkaisiin.

  1. Pidä video lyhyenä. 30 sekunnista 3 minuuttiin on toimiva aikaväli, mutta sisältö ratkaisee. Kerro yhdessä videossa yksi asia.
  2. Videon merkitys kasvaa myös hakukoneissa. Kasvata siis näkyvyyttäsi lisäämällä videomateriaalia sivuillesi.
  3. Satsaa interaktiivisuuteen. Videoteknologia kehittyy ja monipuolistuu. Yhdistä videoosi mainos tai linkki, joka ohjaa tuotteesi sivuille. Konversio voi nousta yli 20 %.
  4. Video luo inhimmillisiä brändejä. Informaatiotulvassa lyhyen videon viesti menee tehokkaammin perille kuin blogikirjoitus. Video luo tunnelmia ja mielikuvia, hyödynnä tätä ominaisuutta ja ole rohkea.
  5. Onko sinulla ainutlaatuista osaamista? Tarjoa osaamisesi ja ohjeesi asiakkaille videon muodossa. Tutoriaalit ovat yrityksen parasta markkinointimateriaalia.
  6. Panosta yksinkertaiseen ja napakkaan sisältöön. Huumori puree paremmin kuin kuivahko asiantuntijuus.
  7. Some ja videot sopivat hyvin yhteen. Youtube ei ole ainoa kanava videoiden jakamiseen, vaan Facebook haastaa 1 miljardilla päivittäisellä katselijallaan.
  8. Luo video mobiililaitteita varten. 30 % verkkoliikenteestä tulee älypuhelimesta tai tabletilla ja määrä nousee.

P.S. Seuraa, mitä keskustelua videosi herättävät. Mediaseurannan työkaluillamme saat selville mediajulkisuutesi verkossa. Palvelumme kartoittavat verkkokeskusteluja muun muassa Youtubessa ja Instagramissa.

Kysy lisää mediaseurannan ratkaisuistamme.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

Jokaiselle jotain: Mediaseurannan mahdollisuudet organisaation eri tiimeissä

Mediaseurantapalvelulla voi seurata oman organisaation näkyvyyttä mediassa ja somessa, mutta sillä on paljon muitakin käyttömahdollisuuksia. Kuinka esimerkiksi tuotekehitys tai henkilöstöhallinto voi hyödyntää mediaseurantaa päivittäisessä työssään?

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Mediaseurannasta tehot irti – 5 vinkkiä markkinointiin

Digitaalinen markkinointi on hektistä ja sisältää monia eri osa-alueita ja työkaluja, joten kattava mediaseurantatyökalu voi avustaa monessa eri tehtävässä. Tässä 5 tärkeintä syytä hyödyntää mediaseurantapalvelua myös markkinoinnissa.

Lue lisää