Kirjoitus

Mediaseurantapalvelun 4 etua

Ota yhteyttä
Mediaseurantapalvelun 4 etua Mediaseurantapalvelun avulla pystyt seuraamaan tarkasti mitä ja miten yrityksestänne kirjoitetaan.

Miksi median seuraamisessa kannattaa hyödyntää mediaseurantapalvelua? Sen lisäksi, että palvelu tekee päivittäisestä uutisseurannasta helppoa ja vaivatonta, sen käytöllä on useita etuja. Kokosimme niistä yhteen neljä keskeisintä:

1. Mediamaineen hallinta

Se, mitä mediassa kirjoitetaan, vaikuttaa merkittävästi ihmisten ajatuksiin ja mielikuviin yrityksistä ja niiden tuotteista. Siksi maineenhallinta onkin tärkeä osa jokaisen yrityksen toimintaan. 

Mediaseurantapalvelun avulla pystyt seuraamaan tarkasti mitä ja miten yrityksestänne kirjoitetaan. Pystyt nopeasti huomaamaan yritykseenne liittyvät negatiiviset media- ja some-keskustelut ja reagoimaan niihin, ennen kuin ne vaikuttavat yrityksenne maineeseen kielteisesti. Varsinkin some-kriiseissä nopeus on valttia ja tulipalot on pystyttävä sammuttumaan nopeasti. Mediaseurantapalvelu auttaa sinua myös tunnistamaan yrityksenne tiedottamisen sudenkuopat sekä kehittämään viestintäänne niin, että toimintanne saa sellaista medianäkyvyyttä kuin te itse haluatte.

2. Hiljaisten signaalien tunnistaminen

Erilaisten hiljaisten signaalien havaitseminen on viestinnässä yhä tärkeämpää. Mediaseuranta auttaa huomaamaan, mistä aiheista toimialallanne keskustellaan ja mitä odotuksia asiakkailla on alanne tuotteisiin ja palveluihin liittyen. Pystyt näin tunnistamaan tulevaisuuden trendejä ja pysymään ajan hermoilla. Asiakkaiden kuunteleminen ja hiljaisten signaalien kerääminen on tärkeä osa liiketoiminnan ja tuotteiden kehitystä sekä markkinoinnin kohdentamista.

3. Toimiala- ja kilpailijaseuranta

Tiedätkö mitä kilpailijasi tekevät ja miten he viestivät ulospäin? Entä kuka on profiloitunut toimialanne asiantuntijaksi, jota toimittajat haastattelevat kaivatessaan mielipiteitä alanne muutoksista ja trendeistä? Oman toiminnan ja viestinnän kehittämisen kannalta on tärkeä tietää, millaisia tuotteita ja palveluita kilpailijat tuottavat ja millaisilla taktiikoilla he pyrkivät saamaan median huomion. Jos kilpailijat saavat huomattavan paljon palstatilaa mediassa, on se merkki siitä, että omaakin viestintää kannattaa tehostaa.

4. Viestinnän tehokkuuden mittaaminen

Mediaseurantapalvelun avulla yrityksen viestinnän tehokkuuden mittaaminen helpottuu. Näet konkreettisesti, kuinka hyvin tiedotteenne menevät läpi lehdistössä ja millä äänensävyllä teistä kirjoitetaan. Mediaseurantapalvelun käyttäjänä saat joka aamu sähköpostiisi raportit tekemistäsi mediaseurannoista ja pysyt näin seuraamaan, miten tehokkaasti viestintänne toimii. Voit myös tarkastaa, millainen viestintä tuottaa teille eniten medianäkyvyyttä, ja kehittää saatujen tulosten perusteella yrityksen toimintaa.

Varsinkin yrityksen johto kaipaa usein konkreettisia tuloksia viestinnän ROI:sta. Mediaseurannan raporttien ja niiden sisältämän analytiikan avulla yrityksen johto on helppo saada vakuuttuneeksi siitä, että yrityksenne viestintä ja tiedottaminen on ollut kannattavaa ja että viestinnällä voidaan aidosti vaikuttaa muun muassa maineen ja brändin luomiseen.

Miksi valita PR Cloudin ViidakkoMonitor -mediaseurantapalvelu?

  • ViidakkoMonitor on kotimainen, Avainlippu -merkin saanut palvelu.
  • Palvelu sisältää Suomen laajimman mediakannan. Palvelun seurannassa on tuhansia verkkomedioita, satoja blogeja, yli 200 näköislehteä, kuntien ja seurakuntien pöytä- ja asiakirjoja sekä sosiaalisen median kanavia ja foorumeita. 
  • Palvelu on erittäin helppokäyttöinen.
  • Asiakaspalvelijamme on tukenasi koko asiakkuuden ajan.
  • Räätälöimme palvelun tarpeittesi mukaan.

Ota meihin yhteyttä!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

Jokaiselle jotain: Mediaseurannan mahdollisuudet organisaation eri tiimeissä

Mediaseurantapalvelulla voi seurata oman organisaation näkyvyyttä mediassa ja somessa, mutta sillä on paljon muitakin käyttömahdollisuuksia. Kuinka esimerkiksi tuotekehitys tai henkilöstöhallinto voi hyödyntää mediaseurantaa päivittäisessä työssään?

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Mediaseurannasta tehot irti – 5 vinkkiä markkinointiin

Digitaalinen markkinointi on hektistä ja sisältää monia eri osa-alueita ja työkaluja, joten kattava mediaseurantatyökalu voi avustaa monessa eri tehtävässä. Tässä 5 tärkeintä syytä hyödyntää mediaseurantapalvelua myös markkinoinnissa.

Lue lisää