Kirjoitus

Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras

Ota yhteyttä
Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras Mediaseuranta on ennen kaikkea strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten.

Mediaseuranta strategisena työkaluna -juttusarjassa on käsitelty aikaisemmin mediaseurantaa viestinnässä ja tiedottamisessa sekä asiakaspalvelussa ja tuotekehityksessä.

Kolmannessa osassa käsittelemme mediaseurantaa asiantuntijatyössä ja ylimmän johdon työkaluna.

Asiantuntijatyö

Yksi tärkeä edellytys menestyksekkäälle asiantuntijatyölle ja edunvalvonnalle on ajankohtaisuus. Asiantuntijan tulee olla koko ajan kartalla oman vastuualueensa keskusteluista ja uusista tuulista. Ilman tätä tietoa oma asiantuntijuus heikkenee ajan saatossa. Myöskään edunvalvonta ei onnistu ilman, että tietää mistä puhutaan ja missä. Mediaseurannan avulla asiantuntijat ja edunvalvojat pysyvät ajantasalla uudesta tiedosta. Mediaseurannan kautta saadaan parhaillaan tietoa vasta pinnan alla kuplivista aiheista ja pystytään valmistautumaan reagointiin sekä vaikuttamistyöhön jo ennen kuin kyseinen asia nousee valtamediassa pinnalle. Jos tämä ei ole proaktiivisuutta ja vaikuttavaa toimintaan, niin mikä sitten on?

Mediaseuranta ylimmän johdon työkaluna

Organisaation ylin johto on vastuussa strategisesta suunnittelusta ja päätöksenteosta. Ilman ajantasaisinta tietoa johdon on vaikea, ellei jopa mahdotonta toimia. Mediaseuranta tukee strategista suunnittelua ja toimintaa, sillä päätökset perustuvat ajankohtaisuuteen.

Ylimmän johdon vastuulla on tarjota kaikille organisaation osastoille ajankohtaista tietoa. Tämä onnistuu kätevästi mediatiedon osalta jos käytössäsi on skaalautuva ja räätälöitävä mediaseurantatyökalu. Tällöin on mahdollista jakaa kohdistettua tietoa oikeille henkilöille juuri oikeaan aikaan.

Yhteenvetona voikin sanoa, että mediaseuranta on olennaisimmalta osaltaan strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten. Tarjoamme teille työkalut, joiden avulla pystytte tehostamaan omien strategisten tavoitteidenne saavuttamista. Tuotteemme journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan ovat Suomessa kehitettyjä Avainlippu-tuotteita. Ne tuovat teille olennaisimman tiedon helposti ja vaivattomasti.

Strategiaterveisin

Lauri Sainio

avainasiakkuuspäällikkö, mediaseurannan asiantuntija

Kiinnostuitko mediaseurannan työkaluistamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

Jokaiselle jotain: Mediaseurannan mahdollisuudet organisaation eri tiimeissä

Mediaseurantapalvelulla voi seurata oman organisaation näkyvyyttä mediassa ja somessa, mutta sillä on paljon muitakin käyttömahdollisuuksia. Kuinka esimerkiksi tuotekehitys tai henkilöstöhallinto voi hyödyntää mediaseurantaa päivittäisessä työssään?

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Mediaseurannasta tehot irti – 5 vinkkiä markkinointiin

Digitaalinen markkinointi on hektistä ja sisältää monia eri osa-alueita ja työkaluja, joten kattava mediaseurantatyökalu voi avustaa monessa eri tehtävässä. Tässä 5 tärkeintä syytä hyödyntää mediaseurantapalvelua myös markkinoinnissa.

Lue lisää