Monitor - Blogi

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan. Lue lisää 20.07.2017

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajien suosituksia ja mielipiteitä kuunnellaan usein ostopäätöstä tehdessä.

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä. Lue lisää 17.03.2017

Jokaiselle jotain: Mediaseurannan mahdollisuudet organisaation eri tiimeissä

Monet jakavat kokemuksiaan ja mielipiteitään nykyään somessa ja nämä voivat tarjota arvokasta tietoa tuotekehitystiimeille.

Mediaseurantapalvelulla voi seurata oman organisaation näkyvyyttä mediassa ja somessa, mutta sillä on paljon muitakin käyttömahdollisuuksia. Kuinka esimerkiksi tuotekehitys tai henkilöstöhallinto voi hyödyntää mediaseurantaa päivittäisessä työssään? Lue lisää 17.01.2017

Analytiikka mediaseurannassa

Onnistuneen mediaseurannan kautta organisaatiot voivat luottaa siihen, että heillä on aina tuoreimmat tiedot käytössään.

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää. Lue lisää 10.01.2017

Mediaseurannasta tehot irti – 5 vinkkiä markkinointiin

Mediaseurantapalvelulla on omat uniikit käyttömahdollisuutensa myös markkinointitiimin käsissä.

Digitaalinen markkinointi on hektistä ja sisältää monia eri osa-alueita ja työkaluja, joten kattava mediaseurantatyökalu voi avustaa monessa eri tehtävässä. Tässä 5 tärkeintä syytä hyödyntää mediaseurantapalvelua myös markkinoinnissa. Lue lisää 19.12.2016 2

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Semanttisessa seurannassa ei enää etsitä osumia pelkästään avainsanoja hyödyntämällä, vaan seurannat toteutetaan hakemalla uutisointia halutuista aihealueista.

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa. Lue lisää 10.11.2016

Mediaseurantapalvelut myyntityön tukena – 8 vinkkiä

Tehokas ja nälkäinen myyntitiimi keksii tapoja hyödyntää mediaseurantapalvelua myyntityönsä tukena.

Mediaseurantapalvelun käytöllä on useita hyötyjä maineenhallinnan ja asiakaspalvelun tehtävissä. Organisaation maineen kannalta on tärkeää, että yleisen keskustelun sävy tunnetaan ja mahdollisiin kriisitilanteisiin voidaan reagoida nopeasti. Kaikille ei kuitenkaan välttämättä tule mieleen, että mediaseurannasta voi olla myös huomattavaa hyötyä myyntityön välineenä. Lue lisää 21.07.2016

Kuinka reagoida negatiivisiin asiakaspalautteisiin somessa: 6 vinkkiä

Kynnys negatiivisten asiakaspalautteiden antamiseen somessa on varsin pieni.

Sosiaalinen media on erinomainen työkalu vuorovaikutteiseen viestintään asiakkaiden kanssa. Somessa on kuitenkin helppoa antaa myös kielteistä palautetta. Mitä kannattaa tehdä, mikäli organisaation sosiaaliseen mediaan ilmestyy negatiivisia kommentteja? Lue lisää 18.05.2016

Kuuntele ja osallistu, somettaja!

Yksipuolisen tiedottamisen sijaan somessa olisi tärkeää etsiä oman toiminnan kannalta merkityksellisiä keskusteluita ja reagoida niihin.

Mikä on somen 50-50 -malli ja miksi Viestintä-Piritta suosittelee sitä organisaatioiden some-viestinnän pohjaksi? Entä millä keinoilla organisaatiot voivat muuttaa omaa somen käyttöään vuorovaikutteisemmaksi? Lue lisää blogistamme. Lue lisää 15.03.2016

Mediaseurantapalvelun 4 etua

Mediaseurantapalvelun avulla pystyt seuraamaan tarkasti mitä ja miten yrityksestänne kirjoitetaan.

Miksi median seuraamisessa kannattaa hyödyntää mediaseurantapalvelua? Sen lisäksi, että palvelu tekee päivittäisestä uutisseurannasta helppoa ja vaivatonta, sen käytöllä on useita etuja. Kokosimme yhteen niistä neljä keskeisintä. Lue lisää 07.12.2015