Kaikki uutiset

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Kun ensimmäinen kysely siitä, missä, miten ja kenen toimesta henkilötietoja tallennetaan, ei kysymys saisi tulla yllätyksenä markkinoijalle.

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen. Lue lisää 17.05.2017 3

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Mielipidevaikuttajat ovat yhä tärkeämpiä. Tämä tarkoittaa sitä, että massojen sijaan pyritään tunnistamaan oikeat henkilöt ja viestimään heille henkilökohtaisesti.

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito. Lue lisää 22.03.2017

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajien suosituksia ja mielipiteitä kuunnellaan usein ostopäätöstä tehdessä.

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä. Lue lisää 17.03.2017

9 vinkkiä: näin pääset alkuun mediasuhteiden luomisessa

Juuri ketään ei kiinnosta yritys, vaan ihmisiä kiinnostavat ihmiset. Älä piiloudu yrityksen nimen taakse, vaan tule esiin ihmisenä.

Ajat, jolloin lehdistösuhteita loivat ainoastaan PR-toimistot ovat ohi, ja mediasuhteiden hoito on monessa yrityksessä jo luonteva osa markkinointia ja viestintää. Silti siinä voi olla vaikea päästä alkuun, etenkään jos ei ole PR-ammattilainen. Listasimme 9 vinkkiä joilla päästä alkuun, ja tarkistimme ne luottotoimittajillamme. Lue lisää 28.02.2017

6 syytä tehdä mediatiedotteet itse

Tiedät itse parhaiten, mitä yrityksessäsi ja toimialallasi tapahtuu ja tunnet kohdeyleisösi.

Mediatiedotteen rakentaminen voi olla haastavaa, mikäli organisaatiossa ei ole vahvaa viestinnän asiantuntijaa. Monille organisaatioille viestintätoimiston käyttäminen voikin tuntua ainoalta tavalta toteuttaa pitkäjänteiseistä ja laadukasta viestintää. Millaisissa tilanteissa kannattaa kuitenkin harkita mediatiedotteiden itse tekemistä ja miksi? Lue lisää 22.02.2017

Jokaiselle jotain: Mediaseurannan mahdollisuudet organisaation eri tiimeissä

Monet jakavat kokemuksiaan ja mielipiteitään nykyään somessa ja nämä voivat tarjota arvokasta tietoa tuotekehitystiimeille.

Mediaseurantapalvelulla voi seurata oman organisaation näkyvyyttä mediassa ja somessa, mutta sillä on paljon muitakin käyttömahdollisuuksia. Kuinka esimerkiksi tuotekehitys tai henkilöstöhallinto voi hyödyntää mediaseurantaa päivittäisessä työssään? Lue lisää 17.01.2017

Analytiikka mediaseurannassa

Onnistuneen mediaseurannan kautta organisaatiot voivat luottaa siihen, että heillä on aina tuoreimmat tiedot käytössään.

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää. Lue lisää 10.01.2017

Mediaseurannasta tehot irti – 5 vinkkiä markkinointiin

Mediaseurantapalvelulla on omat uniikit käyttömahdollisuutensa myös markkinointitiimin käsissä.

Digitaalinen markkinointi on hektistä ja sisältää monia eri osa-alueita ja työkaluja, joten kattava mediaseurantatyökalu voi avustaa monessa eri tehtävässä. Tässä 5 tärkeintä syytä hyödyntää mediaseurantapalvelua myös markkinoinnissa. Lue lisää 19.12.2016 2

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Semanttisessa seurannassa ei enää etsitä osumia pelkästään avainsanoja hyödyntämällä, vaan seurannat toteutetaan hakemalla uutisointia halutuista aihealueista.

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa. Lue lisää 10.11.2016

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Kun asiakas on kerran tunnistettu somesta, on tämän toimintojen seuraaminen verkkosivuilla ja paremman markkinoinnin luominen yhä helpompaa.

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten? Lue lisää 02.11.2016