Kirjoitus

Vinkkejä tiedottamiseen

Ota yhteyttä
Vinkkejä tiedottamiseen Sähköposti on tehokkain keino tavoittaa toimittajat. Älä kirjoita mainosmaisia viestejä, vaan keskity asiapitoiseen sisältöön.

Yritykset tarvitsevat tehokasta ja kohdennettua näkyvyyttä. Valitettavasti kalliitkaan mainoskampanjat eivät aina tuota haluttua tulosta. Lehdistötiedotteet ovat ensisijaisesti toimittajille suunnattuja, joten viestin muotoilussa kannattaa kiinnittää huomiota viestin vastaanottajiin. Kokosimme avuksesi lyhyen tietopaketin, miten ja millaisista asioista kannattaa tiedottaa lehdistölle.

Tiedota ainakin näistä:


▪ Tuotelanseeraukset
▪ Tuotteen tai palvelun kehittyminen
▪ Nimitysuutiset
▪ Uuden toimipisteen avaus
▪ Tutkimustulosten ja raporttien julkistukset
▪ Kutsut lehdistötilaisuuksiin
▪ Läsnäolo messuilla
▪ Saavutetut palkinnot tai ehdokkuudet
▪ Erilaiset markkinointitoimenpiteet, kuten vaikkapa hyväntekeväisyyskampanjoissa mukana oleminen
▪ Artikkeli ajankohtaisesta aiheesta


Millaisia tiedotteita toimittajat arvostavat?


▪ Lyhyt (max. 1 liuska)
▪ Informatiivinen
▪ Ytimekäs
▪ Ajankohtainen
▪ Selkeä
▪ Asiapitoinen
▪ Hyvä kieliasu
▪ Vastaa kysymyksiin: mitä, missä, milloin, miksi?
▪ Yhteystiedot ja kuvamateriaali mukana


Millaisia tiedotteita toimittajat eivät noteeraa?


▪ Mainosmaisia
▪ Pitkiä (yli A4)
▪ Sellaisia jotka eivät liity omaan aihepiiriin
▪ Sekavia
▪ Käytetty liikaa ylisanoja
▪ Selvää tuotepuffia
▪ Huono kieliasu
▪ Huono otsikointi (epäinformatiivinen)

Kiinnostuitko tiedotejakelupalvelustamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää