Kirjoitus

Vinkkejä tiedottamiseen

Ota yhteyttä
Vinkkejä tiedottamiseen Sähköposti on tehokkain keino tavoittaa toimittajat. Älä kirjoita mainosmaisia viestejä, vaan keskity asiapitoiseen sisältöön. Sähköposti on tehokkain keino tavoittaa toimittajat. Älä kirjoita mainosmaisia viestejä, vaan keskity asiapitoiseen sisältöön.

Yritykset tarvitsevat tehokasta ja kohdennettua näkyvyyttä. Valitettavasti kalliitkaan mainoskampanjat eivät aina tuota haluttua tulosta. Lehdistötiedotteet ovat ensisijaisesti toimittajille suunnattuja, joten viestin muotoilussa kannattaa kiinnittää huomiota viestin vastaanottajiin. Kokosimme avuksesi lyhyen tietopaketin, miten ja millaisista asioista kannattaa tiedottaa lehdistölle.

Tiedota ainakin näistä:


▪ Tuotelanseeraukset
▪ Tuotteen tai palvelun kehittyminen
▪ Nimitysuutiset
▪ Uuden toimipisteen avaus
▪ Tutkimustulosten ja raporttien julkistukset
▪ Kutsut lehdistötilaisuuksiin
▪ Läsnäolo messuilla
▪ Saavutetut palkinnot tai ehdokkuudet
▪ Erilaiset markkinointitoimenpiteet, kuten vaikkapa hyväntekeväisyyskampanjoissa mukana oleminen
▪ Artikkeli ajankohtaisesta aiheesta


Millaisia tiedotteita toimittajat arvostavat?


▪ Lyhyt (max. 1 liuska)
▪ Informatiivinen
▪ Ytimekäs
▪ Ajankohtainen
▪ Selkeä
▪ Asiapitoinen
▪ Hyvä kieliasu
▪ Vastaa kysymyksiin: mitä, missä, milloin, miksi?
▪ Yhteystiedot ja kuvamateriaali mukana


Millaisia tiedotteita toimittajat eivät noteeraa?


▪ Mainosmaisia
▪ Pitkiä (yli A4)
▪ Sellaisia jotka eivät liity omaan aihepiiriin
▪ Sekavia
▪ Käytetty liikaa ylisanoja
▪ Selvää tuotepuffia
▪ Huono kieliasu
▪ Huono otsikointi (epäinformatiivinen)

Kiinnostuitko tiedotejakelupalvelustamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää