Kirjoitus

Vinkit tehokkaaseen tiedottamiseen

Ota yhteyttä
Vinkit tehokkaaseen tiedottamiseen Tiedottamisessa olennaisinta on kiinnostava ja tiivis sisältö. Panosta otsikkoon!

Listasimme 800 toimittajan antamien vastausten perusteella neljä vinkkiä hyvään tiedotteeseen. Toimittajakysely on toteutettu syksyllä 2014. Hyödynnä vinkkimme!

1) Toimittajat lukevat tiedotteen otsikon perusteella

Tiedotteen sisältö kiteytyy otsikkoon. Toimittajat arvostavat sähköpostiin tulleen tiedotteen mielenkiintoista otsikkoa enemmän kuin lähettäjän tunnettuutta tai asemaa. Panosta siis tiedotteesi ensimmäisiin riveihin, tiivistä olennainen asia ja herätä lukijan mielenkiinto.

2) Kirjoita tärkein sanomasi jo ensimmäiseen kappaleeseen

Tiedottamisessa viestin napakkuus on tärkeää. Mieti kriittisesti, sanotko tärkeimmät asiat jo tiedotteen ensimmäisessä kappaleessa. Varaa muut kappaleet syventävään tietoon. Pidä lukijan mielenkiintoa yllä, mutta vältä ylipitkiä kertomuksia. Hyvä tiedote on maksimissaan A4-arkin pituinen. Muista myös, että entistä suurempi osa myös toimittajista lukee tiedotteen älypuhelimella, karsi siis pitkiä kappaleita ja käytä väliotsikointia lukemisen keventämiseksi.

3) Miten yrityksesi toiminta nivoutuu ajankohtaisiin aiheisiin?

Ilmaise selvästi, miksi tiedotteesi on mielenkiintoinen. Ole ajantasainen ja tarjoa oma näkökulmasi pinnalla olevaan asiaan. Kohdista viestisi toimialastasi kiinnostuneille toimittajille. Näin parannat mahdollisuuksiasi medianäkyvyyteen.

4) Houkuttele lukija odottamaan seuraavaa tiedotetta

Jatkuvuuden kannalta parasta on säännöllinen tiedottaminen. Tiedottaminen on myös tunnettuuden kasvattamista toimittajien keskuudessa. Tuo keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Haluatko ePressi.com-tiedotejakelupalvelun käyttöösi?

Ota meihin yhteyttä!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää