Kirjoitus

Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen

Ota yhteyttä
Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen Tuo tiedottamisella keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi. Tuo tiedottamisella keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Selkeä ja ajankohtainen lehdistötiedote sekä ammattimainen jakelukanava mahdollistavat hyvien mediakontaktien syntymisen jo yrityksen toiminnan alkuvaiheessa. Kokosimme neljän kohdan listan niistä tekijöistä, jotka mahdollistavat tiedotteen hyvän läpimenon mediassa. 

1) Toimittajat lukevat tiedotteen otsikon perusteella

Myös pienen organisaation kannattaa tiedottaa. Toimittajat arvostavat sähköpostiin tulleen tiedotteen mielenkiintoista otsikkoa enemmän kuin lähettäjän tunnettuutta tai asemaa. Panosta siis otsikkoon, tiivistä olennainen asia ja herätä lukijan mielenkiinto.

2) Kirjoita tärkein sanomasi jo ensimmäiseen kappaleeseen

Tiedottamisessa viestin napakkuus on tärkeää. Mieti kriittisesti, sanotko tärkeimmät asiat jo tiedotteen ensimmäisessä kappaleessa. Varaa muut kappaleet syventävään tietoon. Pidä lukijan mielenkiintoa yllä, mutta vältä ylipitkiä kertomuksia. Hyvä tiedote on maksimissaan A4-arkin pituinen. Muista myös, että entistä suurempi osa myös toimittajista lukee tiedotteen älypuhelimella, karsi siis pitkiä kappaleita ja käytä väliotsikointia lukemisen keventämiseksi.

3) Miten yrityksesi toiminta nivoutuu ajankohtaisiin aiheisiin?

Ilmaise selvästi, miksi tiedotteesi on mielenkiintoinen. Esimerkkitiedote julkaistiin aikana, jolloin verkkokaupoista käytiin keskustelua mediassa. Ole ajantasainen ja tarjoa oma näkökulmasi pinnalla olevaan asiaan. Kohdista viestisi toimialastasi kiinnostuneille toimittajille. Näin parannat mahdollisuuksiasi medianäkyvyyteen.

4) Houkuttele lukija odottamaan seuraavaa tiedotetta

Jatkuvuuden kannalta parasta on säännöllinen tiedottaminen. Tiedottaminen on myös tunnettuuden kasvattamista toimittajien keskuudessa. Tuo keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Tutustu asiakastarinaamme:

Hyvinvointistudio Lupaus on liikunta-, ravinto- ja hyvinvointipalveluita tarjoava pk-yritys pääkaupunkiseudulta. Onnistuneen tiedottamisen ansiosta yritys sai toiminnalleen kaivattua näkyvyyttä sekä suoria yhteydenottoja ja asiakkuuksia. 

Lue lisää

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

PR ❤ SEO - 22 kohtaa jotka jokaisen tiedottajan tulisi tietää hakukoneoptimoinnista

Google on jatkuvasti kehittänyt hakutoimintojaan vastaamaan paremmin tiedonhaun aitoja tarpeita. Tämä tarkoittaa sitä, että nykyään Google rankaisee hakusanojen ylenmääräisestä viljelemisestä ja asiaankuulumattomista linkeistä. Sen sijaan aito, hyödyllinen, pidetty sisältö, jota luotettavat tahot jakavat ja joka leviää laajasti, palkitaan.

Lue lisää

Syyllistytkö sinäkin näihin verkkokirjoittamisen synteihin?

Verkossa luetaan eri tavoin kuin muissa medioissa. Verkkolukija on kriittinen ja malttamaton. Hänet tavoitetaan, saadaan kiinnostumaan ja pidetään sisällön parissa eri keinoin kuin vaikkapa printtimediassa – ja menetetään nopeasti pitäytymällä perinteisissä malleissa. Kirjoitatko sinä tekstiä luettavaksi tai unohdatko hakukoneet? Tarkista, syyllistytkö sinäkin verkkokirjoittamisen pahimpiin synteihin.

Lue lisää

10 vinkkiä sisältökalenterin luomiseen

Kuinka tuottaa kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä säännöllisesti viikosta ja kuukaudesta toiseen? Tämä kysymys tuottaa usein päänvaivaa monelle viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevälle. Vaikka yrityksen henkilökunnasta löytyisikin hyviä bloggaajia tai näppäriä some-päivittäjiä, voi uusien sisältöjen jatkuva tuottaminen tuntua ajan mittaan työläältä.

Lue lisää

Kriisiviestinnän työkalut: mediaseuranta ja tiedotejakelu

Miten mediaseuranta ja monikanavainen tiedotejakelu liittyvät kriisiviestintään? Itse asiassa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Näiden kahden palvelun avulla kriisit on mahdollista ennakoida, ja ne auttavat valitsemaan oikeanlaiset siirrot kriisin yllättäessä. Tarkastelemme blogissamme kriisitilanteiden ennakointia ja hoitoa mediaseurannan sekä tiedotejakelupalvelun avulla.

Lue lisää

Instagram yritysviestinnässä – kuinka saada seuraajia?

Instagramin käyttö niin kuluttaja- kuin yritysviestinnässäkin lisääntyy jatkuvasti. Instagram on helppo ja nopea viestinnän väline, mutta taipuu muuhunkin: tiedottamiseen, brändin luomiseen, verkostoitumiseen tai esimerkiksi myynnin tueksi. Instagram-tili vailla seuraajia ei ole yritykselle eduksi, oli sisältö miten hyvää tahansa. Uskottava määrä seuraajia on mielellään kerrytettävä pian.

Lue lisää