Kirjoitus

Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen

Ota yhteyttä
Vinkit aloittavan yrityksen tiedottamiseen Tuo tiedottamisella keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi. Tuo tiedottamisella keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Selkeä ja ajankohtainen lehdistötiedote sekä ammattimainen jakelukanava mahdollistavat hyvien mediakontaktien syntymisen jo yrityksen toiminnan alkuvaiheessa. Kokosimme neljän kohdan listan niistä tekijöistä, jotka mahdollistavat tiedotteen hyvän läpimenon mediassa. 

1) Toimittajat lukevat tiedotteen otsikon perusteella

Myös pienen organisaation kannattaa tiedottaa. Toimittajat arvostavat sähköpostiin tulleen tiedotteen mielenkiintoista otsikkoa enemmän kuin lähettäjän tunnettuutta tai asemaa. Panosta siis otsikkoon, tiivistä olennainen asia ja herätä lukijan mielenkiinto.

2) Kirjoita tärkein sanomasi jo ensimmäiseen kappaleeseen

Tiedottamisessa viestin napakkuus on tärkeää. Mieti kriittisesti, sanotko tärkeimmät asiat jo tiedotteen ensimmäisessä kappaleessa. Varaa muut kappaleet syventävään tietoon. Pidä lukijan mielenkiintoa yllä, mutta vältä ylipitkiä kertomuksia. Hyvä tiedote on maksimissaan A4-arkin pituinen. Muista myös, että entistä suurempi osa myös toimittajista lukee tiedotteen älypuhelimella, karsi siis pitkiä kappaleita ja käytä väliotsikointia lukemisen keventämiseksi.

3) Miten yrityksesi toiminta nivoutuu ajankohtaisiin aiheisiin?

Ilmaise selvästi, miksi tiedotteesi on mielenkiintoinen. Esimerkkitiedote julkaistiin aikana, jolloin verkkokaupoista käytiin keskustelua mediassa. Ole ajantasainen ja tarjoa oma näkökulmasi pinnalla olevaan asiaan. Kohdista viestisi toimialastasi kiinnostuneille toimittajille. Näin parannat mahdollisuuksiasi medianäkyvyyteen.

4) Houkuttele lukija odottamaan seuraavaa tiedotetta

Jatkuvuuden kannalta parasta on säännöllinen tiedottaminen. Tiedottaminen on myös tunnettuuden kasvattamista toimittajien keskuudessa. Tuo keskusteluun uusia näkökulmia ja tarjoa asiakkaillesi mielenkiintoista luettavaa. Luo kehityskaarta toiminnastasi ja tuotteistasi.

Tutustu asiakastarinaamme:

Hyvinvointistudio Lupaus on liikunta-, ravinto- ja hyvinvointipalveluita tarjoava pk-yritys pääkaupunkiseudulta. Onnistuneen tiedottamisen ansiosta yritys sai toiminnalleen kaivattua näkyvyyttä sekä suoria yhteydenottoja ja asiakkuuksia. 

Lue lisää

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Näin käytät kuvia ja videoita mediatiedotteessa

Lähetitkö mediatiedotteen jälleen kerran pelkkänä tekstinä? Seuraavan kerran, kun suunnittelet tiedotteen lähettämistä, kiinnitä huomiota myös sen visuaaliseen ilmeeseen – me kerromme miksi.

Lue lisää

Lähes kaikki tapahtumaviestinnästä

Yhä useampi viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen on viime vuosina huomannut tapahtumien järjestämisen olevan jatkuvasti suurempi osa toimenkuvaansa. Ajat, jolloin ovella selattiin excel-listoja ovat ohi, ja tapahtumajärjestäjällä on käytössään alati kasvava työkaluvalikoima. Moni perusasia on kuitenkin myös pysynyt ennallaan.

Lue lisää

Kuuntele ja osallistu, somettaja!

Mikä on somen 50-50 -malli ja miksi Viestintä-Piritta suosittelee sitä organisaatioiden some-viestinnän pohjaksi? Entä millä keinoilla organisaatiot voivat muuttaa omaa somen käyttöään vuorovaikutteisemmaksi? Lue lisää blogistamme.

Lue lisää

Unelmia ja viestintähommia

Jos kaikki olisi kuten unelmatilanteessa, millainen toimija olisimme ja miten hoitaisimme erilaiset viestintätilanteet. PR Cloudin Key Account Manager Lauri Sainio kirjoittaa blogissamme viestinnän unelmista ja niiden saavuttamisesta.

Lue lisää

Liiketoimintahyötyjen mittaaminen sosiaalisessa mediassa

Miksi sosiaalisen median vaikuttavuutta on tärkeä mitata? Entä mistä somen mittaamisessa voi lähteä liikkeelle? Aiheesta vieraskynäilee PR Cloudin blogiin Jesse Ketonen Dingle Oy:sta.

Lue lisää