Kirjoitus

Viiden kohdan viestinnän uudet tuulet

Ota yhteyttä
Viiden kohdan viestinnän uudet tuulet Mediaseuranta on tärkeä osa sisällöntuotantoa. Jotta voi reagoida, on tiedettävä, mistä ja miten puhutaan. Mediaseuranta on tärkeä osa sisällöntuotantoa. Jotta voi reagoida, on tiedettävä, mistä ja miten puhutaan.

Uusi vuosi tuo viestintään uusia tuulahduksia. Maksetun mainonnan sijaan asiakkaat arvostavat merkityksellistä sisältöä ja palveluntarjoajan asiantuntijuutta. Listasimme uuden vuoden viisi viestintäteemaa.

1. Storytelling – viesti eläväksi tarinoilla

Sisällön merkitys korostuu viestinnässä entisestään. Tarinallisuus ei ole uusi keksintö, mutta sen rooli kasvaa perinteisemmän viestintätyylin rinnalla. Yleisö palkitsee kiinnostavan ja persoonallisen sisällön kommentoimalla, jakamalla ja sitoutumalla.

Vinkki: Mieti, miten juuri teidän yrityksenne tarina kannattaa kertoa.

2. ...ja vielä kerran sisältö

Tänä vuonna on aika hioa sisältömarkkinoinnin strategiat kuntoon. Tarjoa laadukasta ja oikea-aikaista sisältöä, joka auttaa asiakasta ratkaisemaan ongelmia, herättää keskustelua tai jakaa tietoa. Tavoita kohdeyleisösi oikeaan aikaan. Tämä tarkoittaa ajankohtaisuutta ja nopeaa reagointia julkiseen keskusteluun ja alan tapahtumiin. Mediaseuranta on tärkeä osa sisällöntuotantoa. Jotta voi reagoida, on tiedettävä, mistä ja miten puhutaan. Kuuntele yleisöäsi ja varmista, että suuntasi on oikea.

Vinkki: Laadi sisällölle tavoitteet ja mittarit sekä seuraa niiden toteutumista.

3. Monikanavaisuus – oikeassa paikassa oikeaan aikaan

Näkyvätkö viestisi oikeissa kanavissa? Saavutatko tavoitteesi? Jaa sisältöä monikanavaisesti. Seuraa viestisi toimivuutta tarkkailemalla, millainen vaikutus sillä on sosiaalisen median kanavissa, blogeissa ja foorumeissa. Missä sisältö jää huomiotta, missä sitä luetaan? Missä viestejäsi kommentoidaan ja mikä herättää keskustelua? Mediaseurantatyökalut tekevät kokoamis- ja analyysityön puolestasi.

Vinkki: Jaa viestisi monikanavaisesti ja tarkkaile vastaanottoa.

4. Kasvot toiminnan takana – yrityksestä ihmisiin

Anna yrityksesi persoonallisuuden ja persoonien näkyä. Esittele rohkeasti ammattilaiset toiminnan takana. Laadi viestit henkilökohtaisella otteella ja helposti lähestyttävällä tavalla. Tiedota lehdistölle monipuolisesti toiminnastanne ja menestystarinoista yrityksenne taustalla.

Vinkki: Tuo kasvot esiin viestinnässä.

5. Viestimällä asiantuntijaksi

Olette alanne asiantuntijoita, antakaa sen näkyä. Yrityksen brändääminen asiantuntijaksi tapahtuu koko henkilöstön voimin. Asiantuntijuus näkyy ennen kaikkea laadukkaana ja oikea-aikaisena sisältönä, joka näkyy oikeissa kanavissa. Kerää henkilöstöltä tietoa ja osaamista, ja muuta se osaksi viestintäänne. Kohdista viesti haluamallesi vastaanottajajoukolle.

Vinkki: Valjasta koko henkilöstö edustamaan yritystä, mutta sovi yhteiset pelisäännöt.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää