Kirjoitus

Miten startup-yritys hyötyy tiedottamisesta? Case Kaira Clothing

Ota yhteyttä
Miten startup-yritys hyötyy tiedottamisesta? Case Kaira Clothing ePressi.comin tiedotteen avulla saimme todella hyvin palstatilaa eri medioissa, mukaanlukien paikallislehdet, yleismediat ja jopa radiokanavat ePressi.comin tiedotteen avulla saimme todella hyvin palstatilaa eri medioissa, mukaanlukien paikallislehdet, yleismediat ja jopa radiokanavat

Kaira Clothing on vuoden 2014 lopulla perustettu muotialan startup-yritys, jonka taustalla on kolme lapsuudenystävää. Sivutoimeksi perustettu yritys käynnistettiin omilla varoilla, ja sen markkinointitoimenpiteet ovat olleet vaatimattomia, lähinnä sosiaalisen median kautta toteutettuja ratkaisuja. Nuoret yrittäjät etsivätkin kustannustehokasta tapaa saada toiminnalleen näkyvyyttä.

Omalaatuisuus ja kansainvälisyys viestinnän kärjeksi

Aloitteleva yritys päätti kokeilla viestimistä ePressi.com-tiedotejakelupalvelun kautta. Lehdistötiedotteensa teemoiksi kaverukset valitsivat pohjoisista juurista kumpuavan omalaatuisuuden sekä kansainvälisyyden. Uuden vaatemalliston lanseeraamista ei nostettu tiedotteessa päärooliin vaan huomio haluttiin kiinnittää siihen, kuinka pieni katuvaatebrändi aikoo valloittaa kansainväliset markkinat omalla ainutlaatuisella tyylillään. Pureva otsikko ja tarinan lailla etenevä teksti herättivät jopa odotettua paremmin lehdistön huomion.

Näkyviä tuloksia tiedottamalla

”ePressi.comin tiedotteen avulla saimme todella hyvin palstatilaa eri medioissa, mukaan lukien paikallislehdet, yleismediat ja jopa radiokanavat”, kertoo uniikkeja, rajatun tuotantomäärän katuvaatteita valmistavan Kaira Clothingin toimitusjohtaja Jussi Holck. ”Sijoitus maksoi itsensä takaisin todella nopeasti ja verkkokauppamme kysyntä ja kävijämäärät ovat jopa viisinkertaistuneet saamamme julkisuuden myötä. Uudelle yritykselle erottuminen ei ole muotialalla helppoa.”

Onnistuneen tiedottamisen ja siitä seuranneen medianäkyvyyden ansiosta Kaira Clothingin koko varasto myytiin loppuun kolmessa päivässä. Yrityksen verkkokaupassa tehtiin yhden päivän aikana tilauksia enemmän kuin edellisenä kuukautena yhteensä, ja samalla yrityksen tulos kasvoi yhden kuukauden aikana lähes 600 prosentilla edelliskuukauteen verrattuna.

Tiedottamisen monikanavaisuus

Sosiaalinen media pysyi vahvasti kuvioissa Kaira Clothingin koko tiedotusprosessin ajan. Jo julkaistuja artikkeleita jaettiin ahkerasti eri kanavissa, mikä toi vuorostaan yritykselle lisää näkyvyyttä. Nykyään eri viestimet nivoutuvatkin yhteen niin, että printtimediaa ei voi enää erottaa sosiaalisen median maailmasta, vaan ne toimivat yhteen ja tieto kulkee molempiin suuntiin.

Ensimmäisen tiedotteemme otimme testimielessä, mutta ymmärrämme nyt mediatiedottamisen merkityksen kustannustehokkaana kanavana sekä viestinnän jatkumon, mikä on brändin säilymisen kannalta elintärkeää. Tulemme siis jatkossakin hyödyntämään ePressin kohdennettua jakelua, sillä myös tuloksien mittaaminen on sitä kautta helpompaa kuin mainosten kohdalla”, Holck jatkaa.

Kiinnostuitko tiedotejakelupalvelu ePressi.comista?

Ota meihin yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää