Kirjoitus

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Ota yhteyttä
Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään? Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Grillaus on tärkeä osa suomalaista mökkikesää. Mikäpä olisi ihanampaa kuin tulla suoraan saunasta grilliherkkujen ääreen ja nauttia kunnollista suomalaista makkaraa seesteisen järvimaiseman edessä?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme puolentoista kuukauden ajan ViidakkoMonitorilla hashtagia #grillaus sekä muita grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa ja koostimme tulokset yhteen. 

Selkeästi ylivoimaisina grillattavina mainittiin perinteiset liharuoat makkara, burgeri ja pihvi. HK saa erityismaininnan omalla hashtagillaan #hookoo ja myös pekoni nousi korkealle tuloksissa. Suomalaisten grilleissä tirisi kuitenkin myös muuta kuin pelkkää lihaa – kasvikset, vartaat ja juusto saivat myös oman osansa maininnoista. 

Ylivoimaisesti eniten grillausmainintoja tehtiin juhannusaattoa edeltävänä torstaina. Yleisimmissä sanoissa juhannus näytti myös suosiotaan: suosituimmasta seitsemästä sanasta peräti viisi liittyivät juhannukseen. 

Grillaus ja juhannus inspiroi myös sarjakuvataiteilijoita. Kaksi Fingerporin sarjakuvaa nousivat Twitterissä suureen suosioon:

Lue lisää someseurannasta blogissamme:

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa.

Lue lisää

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää