Kirjoitus

Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras

Ota yhteyttä
Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras Mediaseuranta on ennen kaikkea strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten.

Mediaseuranta strategisena työkaluna -juttusarjassa on käsitelty aikaisemmin mediaseurantaa viestinnässä ja tiedottamisessa sekä asiakaspalvelussa ja tuotekehityksessä.

Kolmannessa osassa käsittelemme mediaseurantaa asiantuntijatyössä ja ylimmän johdon työkaluna.

Asiantuntijatyö

Yksi tärkeä edellytys menestyksekkäälle asiantuntijatyölle ja edunvalvonnalle on ajankohtaisuus. Asiantuntijan tulee olla koko ajan kartalla oman vastuualueensa keskusteluista ja uusista tuulista. Ilman tätä tietoa oma asiantuntijuus heikkenee ajan saatossa. Myöskään edunvalvonta ei onnistu ilman, että tietää mistä puhutaan ja missä. Mediaseurannan avulla asiantuntijat ja edunvalvojat pysyvät ajantasalla uudesta tiedosta. Mediaseurannan kautta saadaan parhaillaan tietoa vasta pinnan alla kuplivista aiheista ja pystytään valmistautumaan reagointiin sekä vaikuttamistyöhön jo ennen kuin kyseinen asia nousee valtamediassa pinnalle. Jos tämä ei ole proaktiivisuutta ja vaikuttavaa toimintaan, niin mikä sitten on?

Mediaseuranta ylimmän johdon työkaluna

Organisaation ylin johto on vastuussa strategisesta suunnittelusta ja päätöksenteosta. Ilman ajantasaisinta tietoa johdon on vaikea, ellei jopa mahdotonta toimia. Mediaseuranta tukee strategista suunnittelua ja toimintaa, sillä päätökset perustuvat ajankohtaisuuteen.

Ylimmän johdon vastuulla on tarjota kaikille organisaation osastoille ajankohtaista tietoa. Tämä onnistuu kätevästi mediatiedon osalta jos käytössäsi on skaalautuva ja räätälöitävä mediaseurantatyökalu. Tällöin on mahdollista jakaa kohdistettua tietoa oikeille henkilöille juuri oikeaan aikaan.

Yhteenvetona voikin sanoa, että mediaseuranta on olennaisimmalta osaltaan strateginen työkalu. Ei pelkkä mittari mittaamista varten. Tarjoamme teille työkalut, joiden avulla pystytte tehostamaan omien strategisten tavoitteidenne saavuttamista. Tuotteemme journalistisen ja sosiaalisen median seurantaan ovat Suomessa kehitettyjä Avainlippu-tuotteita. Ne tuovat teille olennaisimman tiedon helposti ja vaivattomasti.

Strategiaterveisin

Lauri Sainio

avainasiakkuuspäällikkö, mediaseurannan asiantuntija

Kiinnostuitko mediaseurannan työkaluistamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Lue lisää