Kirjoitus

CMADFIn jälkilöylyt

Ota yhteyttä
CMADFIn jälkilöylyt Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet.

Maanantaina 26.1.2015 pidettiin vuosittainen CMADFI-tapahtuma Lahdessa Fellmanniassa. CMADFIn (Community Manager Appreciation Day Finland) tarkoitus on tuoda esille yhteisömanagerien ammattiryhmä ja nostaa heidän arvostustaan. Mukana tämän vuoden tapahtuman järjestämisessä oli yli 20 organisaatiota sekä yli 150 ihmistä. Mahtavaa yhteisöllisyyttä, joka todellakin osoitti toimivuutensa!

CMADFIn tapahtumapaikkaa, Fellmanniaa, mainostetaan tiedon ja oppimisen kohtaamispaikaksi ja sitä se todellakin oli. Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet. Päivän aikana saimme hyviä vinkkejä muun muassa yhteisöllisyyden luomiseen sosiaalisessa mediassa, sosiaalisten intranettien luomiseen ja miten Suomen lainsäädäntö vaikuttaa sosiaalisen median käyttöön niin yritysten kuin yhteisöjenkin toiminnassa. Jos haluat tarkemmin tutustua päivän ohjelmaan ja pidettyihin esityksiin, kannattaa käydä täältä katsomassa: http://cmad.fi/ohjelma.

Myös sosiaalisen median kuuntelu ja seuraaminen tulivat vahvasti esille päivän aikana. Sosiaalisen median seuraaminen ja kuuntelu on meille SoMeMonitorissa tärkeä asia. Sloganimmehan on “Kaikki lähtee kuuntelusta”. SoMeMonitor osallistui aktiivisesti mukaan #cmadfi -keskusteluun Twitterissä ja seurasimme miten tapahtuma oli esillä sosiaalisessa mediassa. Tässä hieman statistiikkaa tapahtuman aiheuttamasta pöhinästä sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisen median kanavista Twitter nousi suosituimmaksi. Päivän aikana twiittejä kertyi mahtavat 2 680! Muita käytettyjä sosiaalisen median kanavia olivat Facebook, Instagram sekä YouTube. SoMeMonitorin statistiikan perusteella eniten twiittejä lähetti Pauliina Mäkelä. Alla graafi ahkerimmista twiittaajista.

Keräsimme myös tietoa yleisimmistä sanoista, jotka liittyivät #cmadfiin. Sanapilven avulla saa kuvan onnistuneesta tapahtumasta. Tämän allekirjoitan täysin! Alla vielä sanapilvi, josta jokainen voi tehdä omia johtopäätöksiään.

Suurkiitos vielä tapahtuman järjestäjille ja osallistujille. Tapahtuma on mahtava esimerkki yhteisöllisyyden syntymisestä ja oli mahtava saada olla mukana tapahtumassa. Allekirjoittanut ainakin oppi paljon ja aika meni kuin siivillä. Kiitos vielä kaikille mukavista keskusteluista!

Jos haluatte tietää tarkemmin sosiaalisen median kuuntelusta ja seuraamisesta, ottakaa reippaasti yhteyttä! Olisimme äärimmäisen kiinnostuneita myös kuulemaan teidän näkökantojanne siihen miten sosiaalista mediaa tulisi kuunnella, ja minkälaista tietoa sieltä halutaan saada irti. SoMeMonitoria kehitetään asiakaslähtöisesti, joten kaikki ajatukset ja ideat ovat tervetulleita!

Hyvät yhteisömanagerit, kuten eilen jo @somemonitorin twiitissä totesin, teitä ei voi kuin arvostaa!

Lauri Sainio
SoMeMonitor
@somemonitor, @lsainio

Kiinnostuitko mediaseurannan palveluistamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuinka viestiä sisältömarkkinoinnin aikakautena?

Miten sisältömarkkinointia voidaan hyödyntää viestinnän suunnittelemisessa ja mittaamisessa? Lue vinkkimme tarinoiden luomiseen, asiakkaiden kuuntelemiseen ja sisällöillä sitouttamiseen.

Lue lisää

Tiedottaminen osana monikanavaista viestintää

Parhaimmillaan tiedottaminen on osa monikanavaista viestintää, joka ohjaa toimittajat, asiakkaat sekä muut sidosryhmät yrityksesi sisältöjen pariin yhä uudestaan ja uudestaan. Miksi tiedottamista kannattaa hyödyntää myös digitaalisessa ympäristössä?

Lue lisää

Tehokkaan tiedottamisen perusteet – neljä kertaa oikein

Mitkä tekijät vaikuttavat tiedottamisen onnistumiseen ja millainen on hyvä tiedote? Kokosimme yhteen tehokkaan tiedottamisen perusteet.

Lue lisää

Miten sisältömarkkinoit oikein ja tehokkaasti?

Markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä työskentelevät eivät ole voineet välttyä sisältömarkkinoinnin käsitteeltä. Se on termi, joka on kaikkien markkinoijien huulilla viimeistään nyt vuonna 2015. Mutta mistä sisältömarkkinoinnissa on lopulta kyse - onko se muutakin kuin blogikirjoitus yrityksen tuotteesta? Entä miten teet sisältömarkkinointia oikein ja tehokkaasti?

Lue lisää

Koodiviidakko julkistaa markkinoinnin ja viestinnän palvelut yhdistävän LianaMobile-mobiilisovelluksen

PR Cloudin taustalla oleva, markkinointiviestinnän ja tiedotuksen ohjelmistopalveluita tarjoava Koodiviidakko Oy julkistaa Münchenin Internet World -messuilla maaliskuun lopussa mobiilisovelluksen, joka yhdistää markkinoinnin ja viestinnän palvelut ensimmäisenä maailmassa yhteisessä mobiilissa käyttöliittymässä, LianaMobile-sovelluksessa.

Lue lisää