Kirjoitus

CMADFIn jälkilöylyt

Ota yhteyttä
CMADFIn jälkilöylyt Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet. Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet.

Maanantaina 26.1.2015 pidettiin vuosittainen CMADFI-tapahtuma Lahdessa Fellmanniassa. CMADFIn (Community Manager Appreciation Day Finland) tarkoitus on tuoda esille yhteisömanagerien ammattiryhmä ja nostaa heidän arvostustaan. Mukana tämän vuoden tapahtuman järjestämisessä oli yli 20 organisaatiota sekä yli 150 ihmistä. Mahtavaa yhteisöllisyyttä, joka todellakin osoitti toimivuutensa!

CMADFIn tapahtumapaikkaa, Fellmanniaa, mainostetaan tiedon ja oppimisen kohtaamispaikaksi ja sitä se todellakin oli. Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet. Päivän aikana saimme hyviä vinkkejä muun muassa yhteisöllisyyden luomiseen sosiaalisessa mediassa, sosiaalisten intranettien luomiseen ja miten Suomen lainsäädäntö vaikuttaa sosiaalisen median käyttöön niin yritysten kuin yhteisöjenkin toiminnassa. Jos haluat tarkemmin tutustua päivän ohjelmaan ja pidettyihin esityksiin, kannattaa käydä täältä katsomassa: http://cmad.fi/ohjelma.

Myös sosiaalisen median kuuntelu ja seuraaminen tulivat vahvasti esille päivän aikana. Sosiaalisen median seuraaminen ja kuuntelu on meille SoMeMonitorissa tärkeä asia. Sloganimmehan on “Kaikki lähtee kuuntelusta”. SoMeMonitor osallistui aktiivisesti mukaan #cmadfi -keskusteluun Twitterissä ja seurasimme miten tapahtuma oli esillä sosiaalisessa mediassa. Tässä hieman statistiikkaa tapahtuman aiheuttamasta pöhinästä sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisen median kanavista Twitter nousi suosituimmaksi. Päivän aikana twiittejä kertyi mahtavat 2 680! Muita käytettyjä sosiaalisen median kanavia olivat Facebook, Instagram sekä YouTube. SoMeMonitorin statistiikan perusteella eniten twiittejä lähetti Pauliina Mäkelä. Alla graafi ahkerimmista twiittaajista.

Keräsimme myös tietoa yleisimmistä sanoista, jotka liittyivät #cmadfiin. Sanapilven avulla saa kuvan onnistuneesta tapahtumasta. Tämän allekirjoitan täysin! Alla vielä sanapilvi, josta jokainen voi tehdä omia johtopäätöksiään.

Suurkiitos vielä tapahtuman järjestäjille ja osallistujille. Tapahtuma on mahtava esimerkki yhteisöllisyyden syntymisestä ja oli mahtava saada olla mukana tapahtumassa. Allekirjoittanut ainakin oppi paljon ja aika meni kuin siivillä. Kiitos vielä kaikille mukavista keskusteluista!

Jos haluatte tietää tarkemmin sosiaalisen median kuuntelusta ja seuraamisesta, ottakaa reippaasti yhteyttä! Olisimme äärimmäisen kiinnostuneita myös kuulemaan teidän näkökantojanne siihen miten sosiaalista mediaa tulisi kuunnella, ja minkälaista tietoa sieltä halutaan saada irti. SoMeMonitoria kehitetään asiakaslähtöisesti, joten kaikki ajatukset ja ideat ovat tervetulleita!

Hyvät yhteisömanagerit, kuten eilen jo @somemonitorin twiitissä totesin, teitä ei voi kuin arvostaa!

Lauri Sainio
SoMeMonitor
@somemonitor, @lsainio

Kiinnostuitko mediaseurannan palveluistamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

PR ❤ SEO - 22 kohtaa jotka jokaisen tiedottajan tulisi tietää hakukoneoptimoinnista

Google on jatkuvasti kehittänyt hakutoimintojaan vastaamaan paremmin tiedonhaun aitoja tarpeita. Tämä tarkoittaa sitä, että nykyään Google rankaisee hakusanojen ylenmääräisestä viljelemisestä ja asiaankuulumattomista linkeistä. Sen sijaan aito, hyödyllinen, pidetty sisältö, jota luotettavat tahot jakavat ja joka leviää laajasti, palkitaan.

Lue lisää

Syyllistytkö sinäkin näihin verkkokirjoittamisen synteihin?

Verkossa luetaan eri tavoin kuin muissa medioissa. Verkkolukija on kriittinen ja malttamaton. Hänet tavoitetaan, saadaan kiinnostumaan ja pidetään sisällön parissa eri keinoin kuin vaikkapa printtimediassa – ja menetetään nopeasti pitäytymällä perinteisissä malleissa. Kirjoitatko sinä tekstiä luettavaksi tai unohdatko hakukoneet? Tarkista, syyllistytkö sinäkin verkkokirjoittamisen pahimpiin synteihin.

Lue lisää

10 vinkkiä sisältökalenterin luomiseen

Kuinka tuottaa kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä säännöllisesti viikosta ja kuukaudesta toiseen? Tämä kysymys tuottaa usein päänvaivaa monelle viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevälle. Vaikka yrityksen henkilökunnasta löytyisikin hyviä bloggaajia tai näppäriä some-päivittäjiä, voi uusien sisältöjen jatkuva tuottaminen tuntua ajan mittaan työläältä.

Lue lisää

Kriisiviestinnän työkalut: mediaseuranta ja tiedotejakelu

Miten mediaseuranta ja monikanavainen tiedotejakelu liittyvät kriisiviestintään? Itse asiassa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Näiden kahden palvelun avulla kriisit on mahdollista ennakoida, ja ne auttavat valitsemaan oikeanlaiset siirrot kriisin yllättäessä. Tarkastelemme blogissamme kriisitilanteiden ennakointia ja hoitoa mediaseurannan sekä tiedotejakelupalvelun avulla.

Lue lisää

Instagram yritysviestinnässä – kuinka saada seuraajia?

Instagramin käyttö niin kuluttaja- kuin yritysviestinnässäkin lisääntyy jatkuvasti. Instagram on helppo ja nopea viestinnän väline, mutta taipuu muuhunkin: tiedottamiseen, brändin luomiseen, verkostoitumiseen tai esimerkiksi myynnin tueksi. Instagram-tili vailla seuraajia ei ole yritykselle eduksi, oli sisältö miten hyvää tahansa. Uskottava määrä seuraajia on mielellään kerrytettävä pian.

Lue lisää