Kirjoitus

CMADFIn jälkilöylyt

Ota yhteyttä
CMADFIn jälkilöylyt Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet. Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet.

Maanantaina 26.1.2015 pidettiin vuosittainen CMADFI-tapahtuma Lahdessa Fellmanniassa. CMADFIn (Community Manager Appreciation Day Finland) tarkoitus on tuoda esille yhteisömanagerien ammattiryhmä ja nostaa heidän arvostustaan. Mukana tämän vuoden tapahtuman järjestämisessä oli yli 20 organisaatiota sekä yli 150 ihmistä. Mahtavaa yhteisöllisyyttä, joka todellakin osoitti toimivuutensa!

CMADFIn tapahtumapaikkaa, Fellmanniaa, mainostetaan tiedon ja oppimisen kohtaamispaikaksi ja sitä se todellakin oli. Päivä sisälsi runsaasti tietoa, josta eivät hyödy pelkästään yhteisömanagerit, vaan kaikki yhteisöllisyydestä sekä yhteisöjen toiminnasta kiinnostuneet. Päivän aikana saimme hyviä vinkkejä muun muassa yhteisöllisyyden luomiseen sosiaalisessa mediassa, sosiaalisten intranettien luomiseen ja miten Suomen lainsäädäntö vaikuttaa sosiaalisen median käyttöön niin yritysten kuin yhteisöjenkin toiminnassa. Jos haluat tarkemmin tutustua päivän ohjelmaan ja pidettyihin esityksiin, kannattaa käydä täältä katsomassa: http://cmad.fi/ohjelma.

Myös sosiaalisen median kuuntelu ja seuraaminen tulivat vahvasti esille päivän aikana. Sosiaalisen median seuraaminen ja kuuntelu on meille SoMeMonitorissa tärkeä asia. Sloganimmehan on “Kaikki lähtee kuuntelusta”. SoMeMonitor osallistui aktiivisesti mukaan #cmadfi -keskusteluun Twitterissä ja seurasimme miten tapahtuma oli esillä sosiaalisessa mediassa. Tässä hieman statistiikkaa tapahtuman aiheuttamasta pöhinästä sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisen median kanavista Twitter nousi suosituimmaksi. Päivän aikana twiittejä kertyi mahtavat 2 680! Muita käytettyjä sosiaalisen median kanavia olivat Facebook, Instagram sekä YouTube. SoMeMonitorin statistiikan perusteella eniten twiittejä lähetti Pauliina Mäkelä. Alla graafi ahkerimmista twiittaajista.

Keräsimme myös tietoa yleisimmistä sanoista, jotka liittyivät #cmadfiin. Sanapilven avulla saa kuvan onnistuneesta tapahtumasta. Tämän allekirjoitan täysin! Alla vielä sanapilvi, josta jokainen voi tehdä omia johtopäätöksiään.

Suurkiitos vielä tapahtuman järjestäjille ja osallistujille. Tapahtuma on mahtava esimerkki yhteisöllisyyden syntymisestä ja oli mahtava saada olla mukana tapahtumassa. Allekirjoittanut ainakin oppi paljon ja aika meni kuin siivillä. Kiitos vielä kaikille mukavista keskusteluista!

Jos haluatte tietää tarkemmin sosiaalisen median kuuntelusta ja seuraamisesta, ottakaa reippaasti yhteyttä! Olisimme äärimmäisen kiinnostuneita myös kuulemaan teidän näkökantojanne siihen miten sosiaalista mediaa tulisi kuunnella, ja minkälaista tietoa sieltä halutaan saada irti. SoMeMonitoria kehitetään asiakaslähtöisesti, joten kaikki ajatukset ja ideat ovat tervetulleita!

Hyvät yhteisömanagerit, kuten eilen jo @somemonitorin twiitissä totesin, teitä ei voi kuin arvostaa!

Lauri Sainio
SoMeMonitor
@somemonitor, @lsainio

Kiinnostuitko mediaseurannan palveluistamme?

Ota meihin yhteyttä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuinka muutat mediaseurannan asiakasvirraksi?

Mediaseuranta on jatkumo, joka koostuu kahdesta toisiaan täydentävästä osasta. Perinteisen verkkomedian monitorointia seuraa luontevasti sen tarkastelu, miten toimitettu sisältö jatkaa elämäänsä yhteisöissä.

Lue lisää

Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiantuntijatyö ja johtoporras

Organisaation ylin johto on vastuussa strategisesta suunnittelusta ja päätöksenteosta. Ilman ajantasaisinta tietoa johdon on vaikea, ellei jopa mahdotonta toimia. Mediaseuranta tukee strategista suunnittelua ja toimintaa, sillä päätökset perustuvat ajankohtaisuuteen.

Lue lisää

Mediaseuranta strategisena työkaluna: asiakaspalvelu ja tuotekehitys

Mediaseuranta strategisena työkaluna -juttusarjassa käsittelemme mediaseurannan roolia yrityksen toiminnassa ja päätöksenteossa. Tässä osassa käsittelemme mediaseurannan roolia asiakaspalvelussa ja tuotekehityksessä.

Lue lisää

Instagram on nyt suurempi some-kanava kuin Twitter: vinkit yrityksille

Juuri kun twiittaaminen alkoi olla aktiivisimmille yrityksille osa arkipäivän viestintärutiineja, sosiaaliseen kuvien jakamiseen tarkoitettu Instagram pyyhälsi käyttäjien määrässä ohi. Erilaisten kanavien suosio on jatkuvassa nousussa, vaikka Facebook jyrää edelleen. Lue vinkkimme Instagramin käyttämiseen.

Lue lisää