Kirjoitus

11 pientä uudenvuodenlupausta viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiselle

Ota yhteyttä
11 pientä uudenvuodenlupausta viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiselle Mieti, mitä voisit yhdistää nopeuttaaksesi toimintaasi. Käytännössä kaikki järjestelmät ovat jo yhdistettävissä.

Vaikka uudenvuodenlupaukset ovat monesti hyödyllisiä, ne tuppaavat jäämään tekemättä. Kannattaakin lähteä liikkeelle pienistä muutoksista suurien mullistusten sijaan. Viestijä, tee tänä vuonna edes jokin näistä:

  1. Luo TweetDeckiin seurantalistat sinulle tärkeistä hastageista, ihmisistä, alueista jne, niin pysyt ajan tasalla ja sinun on helpompi reagoida ja jakaa sisältöä hallitusti.
  2. Luo vihdoin sisältösuunnitelma. Apuna voit käyttää Google Docsia tai esimerkiksi Coschedulea.
  3. Hankkiudu eroon post it -lapuista ja sähköpostiohjeistuksista ja hanki sähköinen työkalu, kuten Trello.
  4. Optimoi sosiaalisen median ja verkkoseurannan hakusanat ja tilaa syöte sähköpostiisi. Älä seuraa vain omaa organisaatiotasi, vaan lisää myös kilpailija- ja alaseuranta. Pysyt ajan tasalla lukaisemalla ne läpi aamukahvin äärellä – muista myös reagoida.
  5. Käytä hetki aikaa ja opettele käyttämään simppeleitä sisällöntuotannon työkaluja kuten Canvaa (kuvat), Info.gramia (infografiikka) ja Wideota (videot).
  6. Älä selitä puhelimitse sitä minkä voisi helposti näyttää videolla: screen capture -ohjelma Jing.
  7. Mieti, mitä voisit automatisoida – ja tee se. Useimmat aloittavat sähköpostikampanjoista – aloita luomalla autoresponder kun joku tilaa uutiskirjeesi, ja mieti, kannattaisiko drip-kampanja.
  8. Tallenna omat lehdistökontaktisi yhteen paikkaan ja unohda Excel-listat.
  9. Laajenna lehdistötiedotteidesi yleisöä jakamalla ne sosiaalisessa mediassa, osallistumalla keskusteluun sen avulla, ja kohdistamalla ne vaikuttajiin.
  10. Ota hakukoneet aidosti huomioon. Tärkeintä on hyvän sisällön luominen, mutta myös perusasioiden pitää olla kunnossa.
  11. Mieti, mitä voisit yhdistää nopeuttaaksesi toimintaasi. Käytännössä kaikki järjestelmät ovat jo yhdistettävissä. Kuinka paljon säästäisit aikaa jos esimerkiksi tapahtumailmoittautumisesi siirtyisivät automaattisesti sähköpostimarkkinoinnin järjestelmään tai toisinpäin? Entäpä jos CRM-järjestelmäsi tiedot siirtyisivät sinne suoraan?

Koodiviidakon PR Cloud ja Marketing Cloud -tuoteperheiden avulla hallitset digiviestinnän kokonaisuutta nopeasti ja vaivattomasti. Ota yhteyttä tiimiimme, jos olette aikeissa kehittää digiviestinnän työkalujanne vuonna 2016.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää