ePressi.com - Blogi

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Luvut toimivat tiedotteessa hyvänä tehokeinona ja niiden avulla on helppo vakuuttaa lukija esimerkiksi oman tuotteen tai toiminnan merkittävyydestä.

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa. Lue lisää 09.02.2016

Miten kirjoittaa lehdistötiedote, kun ei ole mitään kirjoitettavaa

Seuraa alasi ajankohtaista keskustelua, ja kommentoi. Olet alasi asiantuntija, ja sanasi painaa.

Tiedottaminen on tärkeää, pitkäjänteistä viestintätyötä, joka on oikein tehtynä yksi parhaista tavoista saada näkyvyyttä ja viestintäbudjetille vastinetta. Mutta mitä ihmettä sitä kirjoittaisi, kun tuntuu, ettei ole yhtään mitään kirjoitettavaa? Lue lisää 14.12.2015

Kriisiviestinnän työkalut: mediaseuranta ja tiedotejakelu

Kriisitilanteiden ennakointi vaatii kykyä pysyä ajan tasalla mediassa ja keskusteluissa esillä olevista asioista.

Miten mediaseuranta ja monikanavainen tiedotejakelu liittyvät kriisiviestintään? Itse asiassa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Näiden kahden palvelun avulla kriisit on mahdollista ennakoida, ja ne auttavat valitsemaan oikeanlaiset siirrot kriisin yllättäessä. Tarkastelemme blogissamme kriisitilanteiden ennakointia ja hoitoa mediaseurannan sekä tiedotejakelupalvelun avulla. Lue lisää 15.06.2015

Organisaation tiedottamisen kehittäminen: case Centria-ammattikorkeakoulu

Centria etsi tapoja tehostaa organisaatioviestintäänsä, ja valitsi viestinnän välineekseen suomalaisen ePressi.com-tiedotejakelupalvelun.

Centria etsi tapoja tehostaa organisaatioviestintäänsä, ja valitsi vuonna 2013 viestinnän välineekseen suomalaisen ePressi.com-tiedotejakelupalvelun. Olennaista oli saada tiedotteet levitettyä mahdollisimman helposti ja nopeasti oikealle kohderyhmälle. Lue lisää 01.06.2015

Medianäkyvyyttä tiedottamisen avulla: case Jounin Kauppa

Katso kuva Toimittajat alkoivat saman tien soittelee perään et kyllä se hyvin tehokkaalta vaikutti”, kertoo Sampo Kaulanen ensivaikutelmiaan ePressi.comin käytöstä.

Äkäslompolossa, Ylläksen kupeessa, sijaitseva Jounin Kauppa on Suomen suurin ja tunnetuin K-kauppa. Lue blogistamme, miten Jounin Kauppa hyödyntää ePressi.com-tiedotejakelupalvelua viestinnässään. Lue lisää 19.05.2015

Mediasuhteiden luomisen 10 (+1) käskyä

Anna median löytää itsesi tarjoutumalla puhumaan alasi tapahtumissa ja osallistumalla niihin aktivisesti.

Tiedottaminen ei ole enää vain yksittäisen lehdistötiedotteen lähettämistä vaan ennemminkin kokonaisvaltaista mediasuhteiden hallintaa. Listasimme mediasuhteiden luomisen kymmenen käskyä. Lue lisää 28.04.2015

Tiedottaminen osana monikanavaista viestintää

Sosiaalisen median kautta tiedotteita on helppo kohdistaa sellaisille kohderyhmille, jotka eivät seuraa perinteistä printtimediaa.

Parhaimmillaan tiedottaminen on osa monikanavaista viestintää, joka ohjaa toimittajat, asiakkaat sekä muut sidosryhmät yrityksesi sisältöjen pariin yhä uudestaan ja uudestaan. Miksi tiedottamista kannattaa hyödyntää myös digitaalisessa ympäristössä? Lue lisää 09.04.2015

Miten startup-yritys hyötyy tiedottamisesta? Case Kaira Clothing

ePressi.comin tiedotteen avulla saimme todella hyvin palstatilaa eri medioissa, mukaanlukien paikallislehdet, yleismediat ja jopa radiokanavat

Muotialan startup-yritys Kaira Clothing on yksi ePressi.comin uusimmista asiakkaista. Tehokkaan tiedottamisen ansiosta yritys on saanut runsaasti näkyvyyttä useissa eri medioissa ja sen verkkokaupan kävijämäärät ovat jopa viisinkertaistuneet saadun julkisuuden myötä. Lue lisää 08.04.2015

Miten sisältömarkkinoit oikein ja tehokkaasti?

Jos et kuuntele asiakkaitasi, et ymmärrä heidän arkeaan etkä heidän työssään eteen tulevia haasteita.

Markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä työskentelevät eivät ole voineet välttyä sisältömarkkinoinnin käsitteeltä. Se on termi, joka on kaikkien markkinoijien huulilla viimeistään nyt vuonna 2015. Mutta mistä sisältömarkkinoinnissa on lopulta kyse - onko se muutakin kuin blogikirjoitus yrityksen tuotteesta? Entä miten teet sisältömarkkinointia oikein ja tehokkaasti? Lue lisää 13.02.2015

Koodiviidakko julkistaa markkinoinnin ja viestinnän palvelut yhdistävän LianaMobile-mobiilisovelluksen

LianaMobile on teknisesti merkittävä askel viestinnän ja markkinoinnin yhdistymiseen yritysviestinnässä.

PR Cloudin taustalla oleva, markkinointiviestinnän ja tiedotuksen ohjelmistopalveluita tarjoava Koodiviidakko Oy julkistaa Münchenin Internet World -messuilla maaliskuun lopussa mobiilisovelluksen, joka yhdistää markkinoinnin ja viestinnän palvelut ensimmäisenä maailmassa yhteisessä mobiilissa käyttöliittymässä, LianaMobile-sovelluksessa. Lue lisää 13.02.2015